Bojovnice proti námrazeUpravené tramvaje T3 poznáte na první pohled, místo jednoho mají dva pantografy.
|
Předloni na začátku prosince totiž námraza na několik dní zkomplikovala provoz pražských tramvají. Mohutná vrstva ledu tehdy pokryla na 340 kilometrů trolejového vedení. To by se podle dopravního podniku nemělo už opakovat.
Nové vozy budou v případě špatné předpovědi mazat pomocí jedinečného zařízení, dovezeného z Německa, glycerin na troleje. V ostrém provozu ale nové zařízení zatím ještě nasazeno není. „Tyto speciální pantografy v současné době nemají od Drážního úřadu povolení k činnosti. Proto jsou pouze namontované na dvou pracovních tramvajích, ale nesmí se používat. Čekáme na souhlas inspekce,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Předpokládaný souhlas Drážní inspekce očekává dopravní podnik do konce ledna. Podle Štábla zatím letos nepřišel mráz s mrholením, kdy by dopravce potřeboval tramvaj s mazacím pantografem poslat do ulic.
„Musíme vyjíždět minimálně dva dny předem, než budeme čekat námrazu,“ uvedl pro ČT24 vedoucí technického a provozního odboru dopravního podniku Ladislav Povýšil.