Problematická stavba by se podle dohody dodavatelů a Prahy měla po několika odkladech otevřít v polovině září. Některé zdroje z magistrátu a ze stavebních firem jsou však názoru, že se s největší pravděpodobností ani v tomto termínu tunel neotevře. Oficiálně to ale nikdo neřekl.
„Nemám informaci, že by měl být ohrožen termín otevření. Vše by mělo probíhat podle memoranda, které jednotlivé strany podepsaly,“ uvedla dnes primátorka Krnáčová.
Dodavatel technologií, ČKD Praha DIZ, minulý týden uvedl, že výměna vodou poškozených kabelů ještě nezačala, protože Blanka není stavebně připravena. Právě nutná výměna kabelů znemožnila zprovoznění tunelu letos na jaře. Metrostav, který tunel stavěl, se k problému nechtěl vyjádřit.
Stavební dozor, společnost Inženýring dopravních staveb (IDS), která v harmonogramu stanovila zářijový termín, na datu otevření tunelu trvá. „Závazný harmonogram dokončení tunelového komplexu Blanka, který byl schválen všemi dodavateli, stále platí. Podle něj bude Blanka předána do zkušebního provozu nejpozději 15. září,“ řekl mediální zástupce IDS Pavel Kočiš. Podle něj se všechny firmy a vedení Prahy dohodly na období mediálního hájení do okamžiku slavnostního otevření.
Tunel Blanka, který je součástí severozápadního dílu vnitřního okruhu metropole, vyjde Prahu na 37 miliard korun. Náklady budou proti původním předpokladům nejméně o šest miliard vyšší. Výstavba začala za primátora Pavla Béma. Severozápadní část okruhu měla být podle plánů otevřena už před čtyřmi lety, stavba se ale protahovala. Termín otevření politici již několikrát odložili.