„Mírně omezený provoz pražské MHD navazuje na vánoční a novoroční provoz, a to s ohledem na každoročně sníženou poptávku začátkem roku. Ta je nižší zhruba o patnáct procent než během podzimního období, kdy naopak jezdí lidí nejvíce,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí organizátora dopravy ROPID Filip Drápal s tím, že právě na toto období parametry běžného provozu sedí vůbec nejlépe.
„Provoz linek metra, tramvají a většiny městských autobusů v Praze bude tedy v lednu a únoru organizován podle poloprázdninových jízdních řádů, tedy v obdobném rozsahu jako v prvních měsících roku 2024,“ dodává Drápal.
Metro
Intervaly metra se prodlužují v přepravních špičkách všedních dnů na lince A ráno ze 150 na 180 vteřin, odpoledne ze 180 na 210 vteřin. Na lince B se špičkový interval ráno prodloužil ze 140 na 160 vteřin, odpoledne ze 150 na 180 vteřin. A konečně linka C v pracovní dny ráno jezdí v intervalu 130 vteřin místo původních 120, odpoledne pojede každých 155 vteřin místo původních 145. „Ve všední dny dopoledne bude na všech třech linkách interval pět minut. O víkendech bude jednotný interval sedm až osm minut s výjimkou nedělního podvečera na lince C, kdy bude jezdit po šesti minutách,“ doplňuje Drápal.
Tramvaje
U tramvajových linek budou vznikat delší prostoje pouze ve špičkách všedních dnů. Ráno a odpoledne bude jednotný interval deset minut namísto osmi, u páteřních linek 9, 17 a 22 se špičkové intervaly prodlouží ze čtyř na pět minut.
Autobusy
U městských autobusů se omezení ve špičkách týká většiny páteřních linek s krátkými intervaly a také obou trolejbusových linek. Nejtypičtější ranní interval šest minut u páteřních linek se prodlužuje na sedm a půl, odpolední – sedm a půl minuty – se prodlužuje na deset. U linek 58, 59, 107, 123, 135, 136, 143 a 213 se také mírně prodlouží odpolední intervaly. O víkendech i u linky 125. Příjezdové časy na linkách s delšími prodlevami se naopak vůbec nemění.