Nabídku vybudovat nové přístaviště hlavní město dostalo od Povodí Vltavy. „Jednoznačně by zlepšilo obslužnost centra lodní dopravou. Prioritní bude, aby při budování i následné správě přístaviště byly brány v potaz zájmy a potřeby samotného hlavního města,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Rada schválila vznik nové komise, která se kromě lodní dopravy bude zabývat i novou koncepcí pražských břehů a protipovodňovou ochranou. „Vodní doprava v současné době neposkytuje městu to, co by díky svému potenciálu mohla. Vyžaduje proto komplexní přístup. Jedná se nejen o samotnou vodní plochu, ale i o využití přilehlého území a návaznost na další typy dopravy,“ doplnil Dolínek.
V Praze v současné době funguje šest přívozů jako součást MHD. Nejnovější, který začal jezdit v srpnu, spojil Holešovice s ostrovem Štvanice a Karlínem. Dále jezdí například v Podbabě nebo Modřanech. Na řece jezdí také lodi soukromých firem, které provozují okružní vyhlídkové jízdy po Vltavě.