Ulov 52T v ulicích Prahy. Tak se nazývá fotosoutěž, kterou předevčírem pro všechny fanoušky hromadné dopravy vyhlásil pražský dopravní podnik (DPP). Komu se v ulicích hlavního města podaří vyfotografovat plzeňskou supertramvaj, jak se nové Škodě ForCity Plus Praha 52T přezdívá, může vyhrát rodinné vstupenky na jednu ze zážitkových turistik pořádaných DPP. Má to ale háček.
Zkušební trasa kopíruje dvadvacítku
„Aktuální homologační jízdy bez cestujících s tramvají 52T probíhají mimo jízdní řády v celé pražské tramvajové síti, v režimu 24/7 mimo nezbytné kontroly. Proto je to trochu výzva!“ uvádějí zástupci DPP na svém facebooku.
Metro D na vlastní oči! Část prvního déčka bude otevřena už za měsíc. První zájemci si prohlédnou tunely![]() |
Novou plně nízkopodlažní tramvaj pro Prahu předvedla firma Škoda Group na zkušební koleji v plzeňském výrobním areálu začátkem tohoto roku. Tehdy se také oznámilo, že by se cestující mohli začít novými soupravami vozit někdy koncem letošního roku. Kilometry nezbytné pro homologaci začal první stroj typu 52T v metropoli najíždět o uplynulém víkendu, a to na trase mezi Karlovým náměstím a Pražským hradem, přibližně po trase linek 22 a 23.
Linka MVelká posuvná okénka, vnější osvětlení nástupního prostoru, netradičně umístěný boční panel s číslem linky i ekologičtější brzdy a klimatizace. To vše přináší tramvaj Škoda ForCity Plus 52T. O dalších technických detailech tramvaje jsme si povídali s projektovým manažerem dopravního podniku Filipem Jiříkem. Pusťte si podcast Linka M. |
Jednosměrná a pětičlánková
„Podle podmínek, které stanovil Drážní úřad České republiky, musí tramvaj v první fázi bez cestujících najezdit celkem dvacet tisíc kilometrů, z toho první polovinu bez zátěže, druhou polovinu s různou zátěží. Tramvaj budou řídit proškolení řidiči DPP. Dokončení první fáze homologačních jízd očekáváme v průběhu letošního léta,“ říká pro deník Metro šéf komunikace DPP Daniel Šabík a dodává, že u zkušebních jízd s cestujícími stanovil drážní úřad limit dalších dvaceti tisíc kilometrů. „Trasu, kudy přesně bude tramvaj v ten který den pendlovat, není vůbec snadné předjímat. Čtenářům deníku Metro mohu nicméně prozradit, že pokud vše proběhne, jak má, bude Škoda ForCity Plus Praha 52T ve středu odpoledne k vidění na trase mezi Modřany a Slivencem. Změna je nicméně vyhrazena,“ upozorňuje Šabík.
Škoda ForCity Plus Praha 52T je jednosměrná, pětičlánková, nízkopodlažní tramvaj bez jediného schodu v celém salonu pro cestující včetně prostoru nad podvozky. Je dlouhá 32 metrů, vybavena celovozovou klimatizací s ekologickým chladivem, antikolizním systémem, automatickým počítáním cestujících, 70 polstrovanými sedačkami, z nichž je 44 po směru a 26 proti směru jízdy.