Během několika týdnů se počet speciálních panelů ještě rozroste. „Aktuálně probíhá instalace jednotky LMS mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Anděl,“ říká pro deník Metro Kateřina Adámková, vedoucí komunikace European Digital Industries (EUDI), jež provoz systému LMS zaštiťuje. „V průběhu roku 2025 plánujeme pokračovat s instalacemi na vybraných úsecích linek metra A a B,“ dodává Adámková.
Společnost EUDI má s vývojem technologie nemalé zkušenosti. „Troufáme si tvrdit, že téměř žádný tunelový úsek pro nás nepředstavuje překážku. Dokážeme instalovat v místech s vyšší prašností, zvýšenou vlhkostí, do zatáčky, z kopce a podobně. Jediným limitujícím faktorem je délka instalovaného systému,“ upřesňuje Adámková. Více o systému v boxu.
Ač je LMS především nosičem reklamy, jedná se o technologii, která má široké využití. „LMS jsme v minulosti využili například pro poskytování důležitých sdělení nebo podporu neziskového, veřejného a kulturního sektoru. Do budoucna chceme tyto aktivity rozvíjet, poskytovat prostor pro informace dopravního podniku či složek integrovaného záchranného systému a hledat nové způsoby, jak LMS využít nejen ke komerčním, ale i veřejně prospěšným účelům,“ avizuje Adámková.
Podle průzkumu společnosti STEM/MARK z července 2024 novou technologií hodnotí pozitivně 75 procent dotazovaných a 68 procent by ji uvítalo i na dalších úsecích. „Občas zaznamenáme i kritické názory, které vnímáme jako cennou zpětnou vazbu, prostor pro zlepšení a možnost lépe reflektovat, co si cestující myslí,“ dodává mluvčí technologického startupu.
Jak to funguje
|