Pražané, kteří se vydali včera brzy dopoledne na procházku kolem Vltavy, byli svědky neobvyklé podívané. Pár chytrých hlav totiž po řece mezi Velkou Chuchlí a Podolím přepravovalo na pontonu obří kus ocelové konstrukce. Ta má pomoci dělníkům při stavbě nedalekého Dvoreckého mostu.
„Aktuálně proběhl přesun těžké provizorní ocelové konstrukce. Jedná se o armádní soupravu pro výstavbu provizorních mostů, a to za pomocí speciálního plavidla z předmontážní plochy,“ říká pro deník Metro Zuzana Zieglerová ze společnosti Lodě Helios, jež s přesunem pomáhala. Loď určená k převozům a manipulaci s těžkým nákladem je podle něj určená právě k převozům a další manipulaci s těžkými náklady na vodě.
Obrovská formička
Speciální loď přepravila na staveniště Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a Prahou 5 poslední a největší že čtyř ocelových konstrukcí určených k betonáži části stavby klenoucí se nad řekou. U mostu už jsou hotové pilíře a většina částí na březích. Most pro MHD, chodce a cyklisty by se měl podle zástupců Metrostavu a hlavního města otevřít na přelomu příštího a přespříštího roku. Jeho budování se kvůli komplikacím protáhlo. Při dosavadní stavbě narazila firma na problémy dané geologickými podmínkami, kvůli kterým se harmonogram oproti původním plánům měnil. Původně měl být most hotov už letos. Podle náměstka pražského primátora Zdeňka Hřiba budou mít komplikace nepochybně vliv i na cenu, která měla být původně 1,1 miliardy korun.
Už zase
Dvě obdobné ocelové konstrukce leží už podle stavbyvedoucího Petra Koukolíka z Metrostavu zhruba měsíc na smíchovské straně mostu, kde dělníci pracují na přípravě betonáže. Na podolské straně je zatím jedna. Po včerejším navezení druhé betonáže budou obě, stejně jako u druhého břehu, tvořit celou šířku mostovky. Následně se po vybetonování části mostu u podolského břehu dvě ocelové části přesunou doprostřed řeky a poslouží pro dokončení poslední části mostovky mezi dvěma pilíři ve vodě. Zbylé dvě konstrukce zamíří po dokončení betonáže u smíchovského břehu nazpátek do Velké Chuchle k demontáži. Vybudování každé ze tří částí mostu nad řekou potrvá podle Koukolíka od umístění ocelových konstrukcí po dokončení betonáže pět měsíců, možná i šest.
Ženský most
|