„Pokud by koalice myslela své předvolební sliby vážně, musela by na klíčovou dopravní stavbu vyčlenit několik miliard,“ řekl Novotný. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označila argumenty opozice za naprosto liché. Plán postavit novou trasu metra D podle ní trvá. Letos bude pokračovat příprava projektu a výkup pozemků za více než 600 milionů korun. „S první etapou stavebních prací na nové trase metra D počítáme v horizontu dvou let, což vychází z reálných skutečností a rovněž zprogramového prohlášení,“ řekla.
Opozici vadí, že radnice navýšila v rozpočtu investice, a tak projídá peníze získané z většího výběru daní nebo ušetřené z loňského rozpočtu. Ty by podle Novotného měla spíš rada schovat na stavbu trasy metra D a ne je letos bezmyšlenkovitě utratit za nepřipravené projekty. Ke kritice rozpočtu se připojil i bývalý primátor Tomáš Hudeček. Tomu zase vadí zrušení inovačních voucherů. Jejich prostřednictvím se magistrát pokoušel propojit firmy s výsledky práce vědců.
Za lajdáctví a diletantismus naopak Krnáčová označila vládu TOP 09, která skončila vloni na podzim. „Současná rada je ve funkci tři měsíce a nedělá prakticky nic jiného, než že napravuje chyby bývalých radních,“ tvrdí primátorka. Koalice má přípravu výstavby metra D v koaliční smlouvě. První část metra se má začít budovat vroce 2017.