Od uplynulého víkendu je Kokořínsko natrvalo součástí systému Pražské integrované dopravy (PID). To, proč je připojení této oblasti k hlavnímu městu pozitivní krok, se organizátor dopravy Ropid rozhodl nově propagovat netradičně. Pomocí spotů na svém Facebooku.
„Naše nová posila do týmu Honza vás v krátkých videích provede integrací Kokořínska. Pokud se videa budou líbit, budeme je pro vás chystat pro každou integraci. V tom aktuálním se například dozvíte, která linka bude na Kokořínsku páteřní a nejrychlejší, o novinkách ve spojeních, nebo třeba, na kolik korun dospělého cestujícího vyjde jízdenka pro cestu vlakovou linkou S33 ze Mšena až do Prahy,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Integrace
|
Integrace v této oblasti promění cestování především z Mělníka do Mšena. Rozšíření se dočkají také víkendové spoje na hrad Kokořín. Průvodce spotem – mladík Jan Škopek, který je v minutu a půl dlouhém spotu představen jako průvodce integracemi PID, však není pro fanoušky MHD úplně neznámý. Od loňského března je totiž spolu s dalšími amatérskými redaktory a fanoušky hromadné dopravy k vidění na YouTube, Instagramu a Twitteru. O jejich projektu Metrobus informoval minulý měsíc i deník Metro.
„Jako všichni z Metrobusu, mám i já rád veřejnou hromadnou dopravu, ať už se bavíme o jednotlivých prostředcích, dopravních systémech, nebo udržitelné mobilitě, i když největší zálibu jsem našel asi v železnici. Velice rád trávím volné chvíle v mapách a jízdních řádech, pokud to čas dovolí, tak i v samotném vlaku. Kromě tohoto velkého koníčku mě ale baví i samotná žurnalistika,“ uvádí o sobě Škopek.
Soudě podle komentářů pod videem na Facebooku Ropidu se nového videa dočkají zájemci velmi brzy. Chválu zde sklízí jak moderátor Škopek osobně, tak celkový střih a spád videa. „Je to super a dobře jste zvolili moderátora. Honza je z Metrobusu nejlepší,“ píše uživatel Filip Mansfeld.
Další příležitost něco natočit bude mít Ropid již za několik dní, protože 22. srpna má být spuštěno začlenění Voticka na Benešovsku. Integrace obvykle přinášejí rozšíření nabídky spojů, zpravidelnění jízdních řádů i zpřehlednění vedení linek.