Ještě chvíli zůstaňme u osazenstva plavidla. Parta, která se stará o chod lodi, je většinou česká. U hostů a hotelové posádky je to ale jinak. Loni například kuchyni veleli Francouzi a po place restaurace běhali Portugalci. Podobně rozmanité je to také s hosty. Několikadenní plavby už přilákaly například Američany, Brazilce nebo Izraelce.
Možná namítnete, že Labská princezna nepatří do seriálu o pražských lodích, zvlášť když zimuje v Litoměřicích. Své místo v něm ale má. Však občas kotví i na dohled od Čechova mostu. Elbe Princess II už jste ale mohli vidět i v nejvyšším místě splavné dolní Vltavy, přímo pod slapskou přehradou. Jednu dobu pendlovala na trase Slapy, Praha, Mělník a Drážďany. Sedmidenní výprava vyšla na 1682 eur. Nově budou cesty lodě rozmanitější. Podle webu francouzského majitele lodi se například Princezna vydá z Prahy do Berlína a jindy zase až do Hamburku.
Kabinová loď je poháněna kolesy na zádi. Tento pohon jí umožňuje plout i při nízkých vodních stavech, které omezují plavbu zejména mezi Ústím nad Labem a Děčínem.