"Chceme, aby správní orgány, které mají problematiku Spořilova na starosti, konaly tak, jak mají. Ať se to týká hygienické stanice, ministerstva dopravy či hlavního města. Výsledkem by mělo být zastřešení Spořilovské ulice," uvedl místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos z ČSSD.
Střecha by měla i další využití
Může za to Pražský okruh
|
Praha 4 preferuje takzvané těžké zastřešení. Nad silnicí by vznikla plocha, která by pak mohla být využita pro další případné projekty. Financovat chce radnice stavbu formou PPP, tedy spoluprací soukromého a veřejného sektoru. Zastřešení by tak zaplatila soukromá firma, která by posléze na volné střeše mohla vybudovat svůj soukromý projekt. Na kolik by stavba střechy vyšla, není zatím jasné.
Podle dopravního experta z ČVUT Františka Lehovce je ale zastřešení zbytečné. "Je to zbytečná investice. Praha 4 by se měla spíše soustředit na prosazení dostavby Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi. Zastřešení není rozumné řešení," myslí si Lehovec. Podle Lehovce kamiony na Spořilovskou jednoduše nepatří. "Kamiony tam jsou vlastně dočasně, proč do nich tedy takto investovat? Je třeba se soustředit na dostavbu okruhu," řekl.
Uvažuje se také o vybudování protihlukové stěny
"Víme, že koncepční a trvalé řešení přinese až realizace stavby okruhu kolem Prahy mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Proto vítáme a požadujeme i taková dílčí opatření, která Spořilovu a jeho obyvatelům situaci alespoň trochu ulehčí," uvedl Bodenlos. Předpokládá, že i po zprovoznění Pražského okruhu bude Spořilovská nadále vytížena.
Kromě zastřešení Spořilovské ulice mluví radnice také o vybudování protihlukové stěny ve směru na Prahu 10. Byla by to 450 metrů dlouhá betonová zeď, vysoká šest metrů. "Na vytipovaném místě sice již stěna stojí, ale je nízká a děravá. Výstavbu bude financovat pražský magistrát z částečné dotace státu," uvedl mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas. Dodavatel stavby se nyní vybírá ve výběrovém řízení.
V plánu radnice je také výstavba protihlukové stěny u takzvaného Spořilovského plácku, na kterou by měl částečně navazovat protihlukový val. Tady by se mělo začít stavět příští rok. Kromě Spořilovské a jejího okolí chce městská část řešit také problémy s hlukem a nadměrnými emisemi na Novém i Starém Spořilově, na Jižní spojce, Severojižní magistrále a na Barrandovském mostě.