Fotografie poničených chodníků, chybných signalizací či nebezpečných přechodů Pražané mohou už tři roky posílat na portál Chodci sobě. Návrh se pak přímo ukáže příslušné městské části. I přesto, že se komunikace s úřady zlepšila a podaří se vyřešit až třetinu stížností z původní desetiny, v některých případech se nedaří.
Například Praha 10 značně překračuje průměr. Z celkem 26 zaslaných návrhů během roku 2014 se úspěšně podařilo vyřešit 11 z nich. Naopak neuspokojivá situace je u dvou nejzasílanějších návrhů – Hlavního nádraží a nebezpečného přechodu u Stromovky.
U prvního zmíněného lidé navrhují prodloužení podchodu z nádraží směrem na východ, k Riegrovým sadům. To je ale podle úřadu těžko realizovatelné. „Případné schodiště doplněné o výtah proti Kunětické ulici koliduje s tamním podzemním krytem.
S ohledem na svažitost terénu by stavba musela být řešena hornickým způsobem a stála by desítky milionů korun,“ vyjádřil se k návrhu Václav Vondrášek, zástupce starostky Prahy 2.
Přechod není dostatečně viditelný, tvrdí rodiče
Argumentace obyvatel Prahy 6 ohledně přechodu u Stromovky se opírá o chybějící světelnou signalizaci. Málo viditelný přechod je podle nich velkým nebezpečím pro děti z blízké mateřské školy. To si ale vedení městské části nemyslí.
„Považujeme zabezpečení přechodu za naprosto dostatečné. Také jsme přesvědčeni o tom, že děti dochází do mateřské školky v doprovodu rodičů a na vycházky chodí spolu s pedagogickým dohledem,“ uvedl Jiří Hardt, referent odboru dopravy a životního prostředí.
„Pokud mám jmenovat, dlouhodobě dobře funguje komunikace s Prahami 10 či 2. Zástupci těchto částí se účastní různých našich setkání s tématem udržitelné dopravy. Vyloženě špatné zkušenosti asi nemáme, spíš se stává, že z menších obvodů, kam podněty chodí zřídka, někdy nepřijde odpověď,“ dodala Eva Šuchmanová, administrátorka projektu.