„SŽDC má svolení podrobně rozpracovat variantu dvou jednokolejných ražených tunelů pod Střešovicemi,“ vysvětluje mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Do konce roku vybere projektanta a zajistí, aby tuto variantu někdo ekonomicky propočítal.
MAPA: Prohlédněte si nákres všech tří variant zde |
Dosud uvažované varianty trasy mezi Dejvicemi a Veleslavínem slibovaly podle Ptačinského místním obyvatelům výraznou zátěž buď během výstavby, nebo po uvedení trati do provozu. Varianta tunelů vedených pod čtvrtí Střešovice tyto dopady naopak minimalizuje.
„Vedení tratí pod zemí by navíc zkrátilo i jízdní doby v tomto úseku,“ dodává Ptačinský. Všechny podpovrchové varianty však navyšují náklady o více než 3 miliardy korun. Uklizení trati pod zem preferuje i Praha 6.
„Rozhodnutí SŽDC vést klíčové železniční spojení mezi Veleslavínem a Dejvicemi pod střešovickým masivem jednoznačně vítáme,“ potvrzuje mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Jakákoliv jiná varianta by totiž podle něj pro místní obyvatele znamenala velmi citelné snížení kvality každodenního života.