Konkrétně u nástupiště, kde zastavuje první vagon soupravy jedoucí směrem do centra.
Zábrany, které se mají v budoucnu objevovat na budované lince metra D, fascinují stále nové a nové Pražany a návštěvníky metropole. Vlastník účtu streetpeopleofprague dokonce celou věc prezentuje jako horkou novinku. Někteří uživatelé pak mají dle svých komentářů pocit, že má novinka zabránit lidem páchat sebevraždy skokem do kolejiště.
„Jedná se o pilotní projekt nástupištních stěn, tedy o obdobný typ zařízení, jaký v zahraničí běžně funguje v provozu automatického metra. V rámci pilotního projektu na Zličíně se jedná o rozsah pokrývající dvoje dveře prvního vagonu vlaku metra. Nejedná se primárně o zábrany proti sebevrahům,“ říká pro deník Metro šéf komunikace pražského dopravního podniku Daniel Šabík a doplňuje, že datum ukončení zkušebního provozu zařízení není zatím známo.
„Zhotovitel v posledních měsících odlaďuje technické nedostatky zařízení a také reaguje na připomínky dopravního podniku k technickému provedení a funkcím tohoto systému,“ vysvětluje pro Metro Šabík a dodává, že stěny na nástupištích v metru jsou podmínkou pro metro s automatickým provozem bez řidičů. „Nástupištní stěny pro metro D i připravovanou automatizaci linky C dodá vítězný dodavatel, který vzejde z aktuálně probíhající veřejné obchodní soutěže na celý dopravní systém automatického metra včetně nástupištních stěn,“ doplňuje Šabík.
Kdy dojde k další fázi testování a kdy automatickými dveřmi v bezpečnostní stěně projdou první cestující, však podle něj zatím není známé. Stejně jako cena instalace, která se bude odvíjet od výsledků testovacího provozu. Obdobná bezpečnostní opatření mohou znát cestující ze zahraničí. Například z Velké Británie, Německa nebo Francie. V seznamu zemí, kde lze zábrany v metru spatřit, figuruje také Argentina, Austrálie, Rakousko, Bangladéš, Bělorusko, Brazílie, Bulharsko, Kanada, Čína, Řecko, Indie, Hong Kong, Indonésie, Norsko, Izrael, Japonsko, Malajsie, Rusko, Katar, Singapur, Švýcarsko či Vietnam.