metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 16 °C

Pondělí 4. března 2024. Svátek má Stela
Svaz provozovatelů venkovní reklamy přelepuje předvolební billboardy TOP 09 bílým papírem. | foto: SPVR

TOP 09 dala návrh předběžného opatření kvůli přelepeným plakátům

  12:32,  aktualizováno  15:27
TOP 09 podala k soudu návrh předběžného opatření kvůli přelepeným předvolebním plakátům s primátorem a lídrem pražské kandidátky strany Tomášem Hudečkem. „Strana chce, aby se plakáty na billboardy vrátily,“ informovala dnes mluvčí TOP 09 Martina Týblová. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) plakáty přelepil minulý týden bílým papírem. Svaz vede proti magistrátu již několik týdnů kampaň, kdy napadá smlouvy Prahy s JCDecaux a nové stavební předpisy omezující reklamu.

Podle svazu, za kterým stojí hlavně firma Big Board, primátor umístil v ulicích Prahy nelegálně velké kostky s dalšími předvolebními plakáty, proto byly bigboardy přelepeny. „Podali jsme předběžné opatření k soudu s tím, že požadujeme, aby poskytovatel dodržel smluvní závazky. Víc to komentovat nyní nebudu,“ řekla Týblová. Dodala, že kvůli přelepeným billboardům se v úterý sešlo předsednictvo celostátní TOP 09. Přelepení billboardů považuje „za bezprecedentní zásah do volební kampaně a hrubé porušení smluvních závazků“.

Firma BigMedia je prý připravena v případě, že dá soud za pravdu TOP 09, reklamy vrátit. „Reklamní kampaň pro TOP 09 byla pozastavena v souladu s obchodními podmínkami. V případě, že soud přesto rozhodne ve prospěch TOP 09, jeho rozhodnutí se BigMedia samozřejmě podřídí,“ uvedla za firmu Stránská.

Reklamy TOP 09 nemají stavební povolení

Prezident SPVR Rudolf Bílý již minulý týden sdělil, že firmy sdružené ve svazu postupovaly správně. SPVR reklamě TOP 09 vytklo, že rozměr kostek překračuje povolené limity a že nemají stavební povolení. Kvůli rozměru pak považuje za nelegální i bigboardy TOP 09, a proto je začal přelepovat. SPVR tvrdí, že Hudeček porušil reklamními kostkami stavební předpisy, které schválilo město. Limit pro velikost billboardů se má od října snížit ze současných dvanácti na šest metrů čtverečních.

V Praze se v posledních týdnech také objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze“ a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu.

Komentáře

Hlavní zprávy

Vědmy mají konkurenci. Věštit už umí také umělá inteligence a nemýlí se

vydáno 4. března 2024  12:00

V současném digitálním světě se umělá inteligence (AI) zarývá čím dál více do kůže společnosti.  celý článek

Říkáte, že žijete zdravě? Opravdu? Vaše lednička prozradí celou pravdu

vydáno 4. března 2024  6:00

O nedostatek pacientů se nemusejí bát v Česku kardiologové, odborníci na alkoholismus, plicní specialisté a také obezitologové. Přitom jejich zaměření...  celý článek

Svědkové minulosti. Mizejí poštovní schránky, vypařily se taky tradiční trafiky

PRAHA? AHA!
vydáno 3. března 2024  11:03

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Komerční sdělení

Senioři, zatočte s dluhy, které vás tíží!

vydáno 3. března 2024

Pan Karel žije sám, je mu 71 let a má problém, který mu nedává spát. Hrozí mu, že kvůli nesplacenému úvěru přijde o byt. Nyní mu svitla naděje, že...  celý článek