metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 4 °C

Pátek 7. února 2025. Svátek má Veronika

TOP 09 dala návrh předběžného opatření kvůli přelepeným plakátům

  12:32aktualizováno  15:27
TOP 09 podala k soudu návrh předběžného opatření kvůli přelepeným předvolebním plakátům s primátorem a lídrem pražské kandidátky strany Tomášem Hudečkem. „Strana chce, aby se plakáty na billboardy vrátily,“ informovala dnes mluvčí TOP 09 Martina Týblová. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) plakáty přelepil minulý týden bílým papírem. Svaz vede proti magistrátu již několik týdnů kampaň, kdy napadá smlouvy Prahy s JCDecaux a nové stavební předpisy omezující reklamu.

Svaz provozovatelů venkovní reklamy přelepuje předvolební billboardy TOP 09 bílým papírem. | foto: SPVR

Podle svazu, za kterým stojí hlavně firma Big Board, primátor umístil v ulicích Prahy nelegálně velké kostky s dalšími předvolebními plakáty, proto byly bigboardy přelepeny. „Podali jsme předběžné opatření k soudu s tím, že požadujeme, aby poskytovatel dodržel smluvní závazky. Víc to komentovat nyní nebudu,“ řekla Týblová. Dodala, že kvůli přelepeným billboardům se v úterý sešlo předsednictvo celostátní TOP 09. Přelepení billboardů považuje „za bezprecedentní zásah do volební kampaně a hrubé porušení smluvních závazků“.

Firma BigMedia je prý připravena v případě, že dá soud za pravdu TOP 09, reklamy vrátit. „Reklamní kampaň pro TOP 09 byla pozastavena v souladu s obchodními podmínkami. V případě, že soud přesto rozhodne ve prospěch TOP 09, jeho rozhodnutí se BigMedia samozřejmě podřídí,“ uvedla za firmu Stránská.

Reklamy TOP 09 nemají stavební povolení

Prezident SPVR Rudolf Bílý již minulý týden sdělil, že firmy sdružené ve svazu postupovaly správně. SPVR reklamě TOP 09 vytklo, že rozměr kostek překračuje povolené limity a že nemají stavební povolení. Kvůli rozměru pak považuje za nelegální i bigboardy TOP 09, a proto je začal přelepovat. SPVR tvrdí, že Hudeček porušil reklamními kostkami stavební předpisy, které schválilo město. Limit pro velikost billboardů se má od října snížit ze současných dvanácti na šest metrů čtverečních.

V Praze se v posledních týdnech také objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze“ a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Ty upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu.

Autor: ČTK

Hlavní zprávy

Linka M vyjela! O největších pražských tajemstvích vypráví spisovatel David Černý

PODCAST
vydáno 5. února 2025  18:30

Deník Metro spouští nový podcast. Linka M vás vezme do podzemí i do historických uliček Prahy. Jaká tajemství ukrývá hlavní město? Historik a novinář...  celý článek

Německý „vojín Ryan“ byl válečný zločinec. Místo líbánek pozval manželku na popravy Židů

vydáno 7. února 2025  5:20

Musel z bojiště pryč, protože zbyl jako poslední syn z rodiny. To není voják, jak ho známe z filmu Steven Spielberga Zachraňte vojína Ryana. Podobný...  celý článek

Na obzoru je další pandemie. Řím zničili barbaři, Česko i Evropu může zahubit obezita

vydáno 6. února 2025  6:48,  aktualizováno  18:48

Bez auta či elektrokoloběžky a elektrokola nedáme ani ránu. Vyspělá technika nám současně pomáhá i nás ničí. Přestali jsme se hýbat a z obezity se stal...  celý článek

Jóga ho změnila. Z vyhořelého ajťáka Lukáše se stal jogín, který založil značku zdravého obouvání

vydáno 5. února 2025  17:52

Změnil profesi a je spokojený. Tak by se jednou větou dost možná popsal Lukáš Klimpera, fyzioterapeut a zakladatel značky zdravé obuvi Ahinsa shoes. Cesta...  celý článek