"Tuto informaci považujeme za pouhou spekulaci. Tramvaje 15T ForCity jsou zcela nízkopodlažní a vyhovují nejnovějším standardům moderní městské dopravy. Umožňují pohodlnější přepravu seniorů, rodičů s dětmi i osob se sníženou pohyblivostí," uvedl Štábl.
Naopak tramvaje 14T by podnik prodat chtěl
Generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš připomněl, že naopak dopravce s dodavatelem, firmou Škoda Transportation dojednal pro podnik výhodnější podmínky dodávky tramvají - ten původní zatěžoval DPP ročními až dvoumiliardovými splátkami. "Před několika týdny se nám podařilo dojednat pro DPP výrazně lepší podmínky, jako například bezúročný odklad poloviny plateb o čtyři roky, klimatizaci a wifi pro cestující, lepší servisní podmínky, prodloužení záruky," uvedl.
Naopak tramvaje 14T by podnik prodat chtěl. "Jedná se o moderní vozy, které mohou najít výborné uplatnění v jiných městech, a jejich prodejem můžeme získat výrazně víc finančních prostředků než prodejem starých vozů typu T3," uvedl Ďuriš. V provozu je v současné chvíli již sto tramvají typu 15T. Celkem by jich měl dopravce odebrat 250 a zaplatit zhruba 19,2 miliardy korun. Původní kontrakt z roku 2006 uzavřelo město pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS).