Původně se počítalo s tím, že do zprovoznění nového úseku metra v roce 2014 bude v provozu autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R na Dlouhé Míli na sídlišti Dědina, což požadoval posudek v rámci posuzování vlivu stavby na životní prostředí. Terminál měl být součástí modernizace železniční trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště, ta ale byla odložena. Město pak zvažovalo terminál u stanice Veleslavín, jeho vybudování ale mělo stát asi 1,3 miliardy korun.
"Od začátku roku 2012 byly hledány úspornější plošné varianty řešení, které však umožňovaly parkovací místa pro maximálně 120 automobilů. Reálně ale předpokládáme, že tento rozsah nebude pro Evropskou komisi akceptovatelný a mohl by být důvodem pro zamítnutí žádosti o dotaci z evropských fondů," uvedl primátor. Dopravní podnik se proto vrátí k projektu, který počítal se 600 parkovacími místy.
Terminál by měla tvořit budova se třemi podzemními a dvěma nadzemními patry. Hotový bude ale až po otevření nového úseku metra. Stavba metra bude stát podle cenové úrovně z roku 2008 zhruba 19 miliard korun.