„Hluk a emise zde poškozují zdraví obyvatel. Hrozí, že stav ještě zhorší zprovoznění tunelu Blanka,“ popisuje situaci mluvčí Prahy 8 Anna Patočková. Proto se vedení radnice rozhodlo podpořit vybudování tunelu, který by měl dopravě ulevit.
„Holešovičky musí pod zem, o tom není sporu. Nesmí to být ani za padesát, ani za dvacet let, ale co nejdříve,“ říká místostarosta osmičky Petr Vilgus.
Kdo by měl platit zahloubení? Stálo by asi 10 miliard
Vysněný kilometrový tunel je však zatím jen hudbou daleké budoucnosti. Město si totiž chce nejprve nechat vypracovat od ČVUT propočet, jak zatíží ulici otevření tunelu Blanka, na který ulice navazuje. Také si dá vypracovat akustickou studii dopadu zprovoznění Blanky, která bude zahrnovati ulici V Holešovičkách. Teprve potom by magistrát mohl rozhodnout o budoucnosti ulice.
Že je projekt stále ještě na začátku, potvrzuje i Technická správa komunikací. „Realizace bude schválena až přidělením peněz, jednalo by se odhadem o deset miliard korun,“ dodává mluvčí TSK Barbora Lišková.
Zahloubení Holešoviček by mělo zaplatit město. „Holešovičky jsou ulicí celopražského významu. Město Praha přivedlo do této oblasti desítky tisíc automobilů, další nárůst způsobí Blanka,“ myslí si místostarosta Vilgus.
Problém si uvědomuje i magistrát. „V nejbližší době se sejdu s panem starostou Petrusem a jsem připraven s ním maximálně spolupracovat na zmírnění dopadů automobilové dopravy v ulici V Holešovičkách. Budu požadovat zintenzivnění projektové přípravy, abychom se řešení dobrali co nejdříve,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.