Muzeum se dlouhodobě potýká s nedostatkem prostoru. „Tento stav se nám částečně podařilo vyřešit vybudováním nového depozitáře v areálu vozovny na spodním dvoře s přístupem ze Strmé ulice,“ říká ředitel muzea Milan Pokorný. Proto do něj v pátek muzejníci přemístili pět vozů, které dosud jen čekaly na rekonstrukci v prostoru třetí haly. Tam se ovšem podle plánů má rozšířit expozice muzea.
Čtenáři Metra Pavlu Pažoutovi se podařilo vyfotit stěhování jednoho z nich, vozu sčíslem 1502. Po plánované rekonstrukci by se měl opět spojit s motorovým vozem 2172, který už odborníci renovovali a dopravní podnik ho využívá ke komerčním jízdám.
To, že oba vozy zůstaly zachovány a nešly ani do šrotu, ani se nezměnily v zahradní altánek někde v zahrádkářské kolonii, není ale náhoda. Byla to poslední souprava, která na lince osmnáct ukončila v noci z 8. na 9. května roku 1974 provoz legendárních dvounápravových vozů.
„Vůz s evidenčním číslem 1502, který je na snímku, zůstal zachován v podniku díky Kroužku přátel městské dopravy,“ dodal Pokorný.
Převoz proběhl podle ředitele Pokorného díky transportní firmě naprosto bez závad a vše se zvládlo během jednoho dne.