„Téma velkého městského okruhu je složité a budeme jej budovat zřejmě ještě řadu let. Ale to, co si myslím, že je nadějné a mohlo by výrazně pomoci, je propojení D1 a D11 tak, abychom vytlačili kamiony zejména z oblasti Spořilova,“ řekl Sobotka. Stavbu má řešit Ředitelství silnic a dálnic.
Stavbu železnice na letiště bude platit stát
Volby
|
Plně ve finanční režii státu má být rovněž podle premiéra stavba železnice z Masarykova nádraží na letiště - budovat jej bude státní Správa železniční dopravní cesty. „Tady je důležité, abychom rekonstruovali trať mezi Prahou a Kladnem s tím, že na této trase se nachází pražské letiště. Je nutné vybudovat rychlé, ekologické a důstojné propojení,“ řekl Sobotka s tím, že letiště v Ruzyni je největší v zemi a prochází jím většina turistů cestujících do České republiky. Kvalitní spojení je tak prý i v zájmu státu.
Poslední stavbou, kde chce stát pomoci, je stavba metra D. "Tady je třeba hledat možnosti, jak stavbu podpořit z fondu dopravy nebo prostředků z Evropské unie," řekl premiér. Jakou částkou by se na stavbě stát podílel, podle Sobotky není zatím jasné. „To je debata, která nás čeká, bude záležet na rozpočtech České republiky i Prahy,“ řekl Sobotka. Podle něj bude stát pomáhat Praze i v případě, že sociální demokraté po volbách nebudou sedět ve vedení města. "To jsou priority, které bude chtít vláda v každém případě podpořit," řekl.