Pod Letnou a u Prašného mostu zahálí tisíc parkovacích míst. Dvě podzemní parkoviště vznikla spolu s tunelem Blanka, zatím v nich ale nezaparkovalo ani jediné auto. Jejich otevření bránily pokračující práce na vnitřních technologiích a rozvodech a chybějící provozovatel. Magistrát po řadě odkladů v červnu slíbil, že je otevře na podzim.
PŘEHLEDNĚ: Vše o rozšiřování a fungování parkovacích zón v Praze |
Správcem parkovišť je Technická správa komunikací a provozovatele má vybrat tendr, ten ale magistrát zatím nevypsal. Podzimní termín tak není vůbec jistý.
Na zprovoznění parkovišť tlačí dlouhodobě hlavně radnice. „Máme vydáno asi 12 tisíc parkovacích karet, ale v ulicích máme kapacitu pouhých 9500 míst, proto každý takovýto projekt vítáme,“ vysvětluje Jan Čižinský, starosta Prahy 7. Podobná situace je na Praze 6. Tam včera odstartovaly parkovací zóny a řada Středočechů marně hledala, kde zaparkovat, aby zde nedostala pokutu.
Parkovací místa budou hlídaná. Každé patro má vlastní závoru a sleduje je kamerový systém, který umí rozpoznat číslo vozu. Roční parkovné pro rezidenty by mělo být 900 korun, pro právnické osoby 1400 korun. Konečný ceník ale ještě nebyl zveřejněn. „Cílem je stáhnout auta z ulic. Chceme, aby se lidé naučili například nechávat v garážích rodinná auta, která používají jednou za čas,“ vysvětlil před časem náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
V letenském parkovišti, vybudovaném naproti stadionu Sparty, rezidentům poslouží dvě patra ze tří. „Budou tu parkovat auta konkrétních rezidentů. Držitelé parkovacích karet se mohou těšit na slevu,“ popisuje Čižinský. Zbylé patro bude určeno pro návštěvníky. Garáže na Letenské pláni mají kapacitu pro zhruba 800 automobilů.
Prázdná je i druhá garáž na Prašném mostě nedaleko Hradu, která má kapacitu tři sta míst. Kromě rezidentů a návštěvníků bude mít třetí podlaží pronajaté Správa Pražského hradu.