Cesta z Kačerova byla až do jara 1974 martyriem. Ano, mohli jste nastoupit do tramvaje a přes Budějovickou se šinout ucpanými ulicemi do centra, naštěstí jen do čtvrtka 9. května, kdy přišla hotová revoluce. Tehdejší generální tajemník ÚV KSČ Gustáv Husák přestřihl pásku tam, kde v současnosti na Kačerově prodávají pizzu, a mohl se s dalšími potentáty svézt metrem. To je dovezlo až do stanice Sokolovská (přejmenované na Florenc roku 1990). „První den byl pro obrovský zájem návštěvníků metra jen pro zvané. Lidé dostávali kartonové lístky s vyznačenou hodinou, kdy se mohli metrem svézt,“ zavzpomínal na den „D“ pro Metro historik dopravy Pavel Fojtík. Tehdy se do metra vstupovalo turnikety, do nichž se vhazovala korunová mince.
Devátý květen byl za totality dnem jako stvořeným pro slavnostní otevření – upomínal totiž na osvobození Sovětskou armádou (a nikoli 8. květen jako v dnešní době). Ve čtvrtek 9. května 1985 byla zkušebním provozem znovuotevřena lanovka na Petřín – následné nelidsky dlouhé fronty na tuto atrakci si pamatuje i autor tohoto textu. Zajímavostí je, že lanovka, na jejíž resuscitaci se pracovalo od roku 1983, naprosto přesně kopírovala trasu lanovky, která tudy vozila Pražany již roku 1891.