metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 23 °C

Čtvrtek 2. května 2024. Svátek má Zikmund

Z buspruhu do buspruhu. Na Strakonické se řidiči chápou

  4:25
U Branického mostu není nouze o kuriózní dopravní situace. Podobné lze zažít u krematoria.
Přejíždět zprava doleva musejí autobusáci i v Braníku. | foto: Metro.cz

„Jediné místo, kde bude buspruh na Strakonické z technických důvodů krátce přerušen, je u napojení Mezichuchelské ulice,“ prohlásil před rokem pro deník Metro Filip Drápal, mluvčí Regionálního organizátora pražské integrované dopravy.

Tehdy se totiž čerstvě schválilo rozšíření tepny spojující Prahu s jihem Čech od Chuchle po Barrandovský most o preferenční pruh pro autobusy. Díky tomu mohou busy nyní objíždět kolony, které se tu často tvoří.

Kvůli hustšímu provozu, který je spojen i se začátkem oprav Barrandovského mostu, tu však vznikají neobvyklé situace. Autobus, jenž přijel pravým buspruhem, který začíná zhruba u Lahovického mostu, se musí na inkriminovaném místě před Branickým mostem dostat přes dva pruhy na levou stranu. Zde se může zařadit do druhého buspruhu na levé straně apoté svištět dál. Pokud je ale zácpa, musejí automobilisté autobusáky pustit.

„Je to dáno šířkovými poměry komunikací v kombinaci s existencí zastávek a dalšího pokračování buspruhů. Pokud je nám známo, jsou ksobě řidiči ohleduplní a vše tak funguje bez jakýchkoli větších problémů,“ shrnuje pro deník Metro Drápal.

Podobné místo, kde musejí řidiči autobusů podobným způsobem vyměnit jeden buspruh za druhý, najdeme podle Drápala ještě například v Praze 5. „Tato situace nastává také mezi zastávkami Krematorium Motol a Hlušičkova,“ popisuje pro Metro Drápal. Obdobný příklad tohoto jevu lze nalézt také ve Vrbově ulici v Braníku, na dohled od autobusové zastávky Ve Studeném.

Po dokončené Strakonické se řidiči prohánějí od minulého pátku. Aby bylo možné dopravní tepnu rozšířit v celé délce dvou kilometrů, byla vybudována i opěrná zeď. Nový jízdní pruh se otevřel o dva měsíce dříve, než bylo původně v plánu.

Přejíždění z jednoho buspruhu do druhého není jediným neobvyklým jevem, který se na Strakonické u zmiňovaného železničního mostu pravidelně odehrává. V opačném směru z Prahy na Příbram je podjezd pod zmiňovaným mostem řidičům nákladních vozů znám z jiného důvodu. Místo se dostalo do nejednoho instruktážního videa tuzemských autoškol jako typický příklad situace, kdy musejí řidiči osobníchy aut pustit před sebe při jízdě v levém pruhu kamion. Ten totiž kvůli nízko posazenému pilíři „Mostu inteligence“ neprojede.

Omezení pod mostem

  • Ode dneška do 25. května je zrušen buspruh na Strakonické směrem do Prahy (300 metrů) pod Barrandovským mostem. 
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Domeček hříbeček. Betonová lobby o byznys nepřijde, ale zdroje ubývají

vydáno 1. května 2024  11:00

Nic není nemožné. Vedle obnovitelných energií mají lidé i obnovitelné stavební materiály. Není to jen dřevo. Kámen, písek, cement, beton, štěrk. Převaha...  celý článek

Skiareál z evropských dotací za 126 milionů lyžaře netáhl, je roky zavřený

vydáno 2. května 2024  0:12

Dotace z Evropské unie se staly nedílnou součástí většiny velkých projektů v Olomouckém kraji. Kromě všemožné dopravní infrastruktury putovaly velké sumy...  celý článek

Na Áčko do Motola dotace, na Déčko půjčka. Peníze z EU Praha nedostane ani na okruh

vydáno 2. května 2024  0:12

Více než 115 miliard korun. Tento obří obnos Evropská unie vyplatila hlavnímu městu na dotacích za poslední dvě dekády. Dost na to, aby z těchto peněz...  celý článek

Dotace probudily baťovský areál a vyčistily Bečvu, rozhledny se ale rozpadají

vydáno 2. května 2024  0:12

Za uplynulých dvacet let od vstupu České republiky do Evropské unie dorazily do Zlínského kraje miliardy korun. MF DNES vybrala projekty s největším...  celý článek