SŽDC se zatím nepodařilo vykoupit všechny pozemky, které potřebuje pro zahájení stavebních prací. „Aktuálně stále pracujeme na projektové přípravě. Zahájení zadávacího řízení předpokládáme v polovině příštího roku a zahájení samotné realizace na začátku roku 2017,“ vysvětluje mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiaš.
Podle něj by zpoždění nemělo mít vliv na modernizaci další části železniční trati spojující Prahu a Kladno. „Rekonstrukce začíná z druhé strany, od Kladna,“ dodává Illiaš.
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu ale nesouvisí pouze s připravovanou modernizací trati, ale řeší samostatně především dlouhodobě nevyhovující technický stav železničního mostu.
Z odkladu nemají radost ani radnice Prahy 7 a 8. „Znamená to, že roční zpoždění naberou i další projekty,“ konstatuje radní pro dopravu Prahy 7 Ondřej Mirovský. Týká se to například nádraží Praha Bubny nebo oživení prostoru pod mostními oblouky.
Rekonstrukce za stovky milionů bude podle odhadu SŽDC trvat zhruba dva a půl roku a na dva roky most zcela uzavře. „Bude to náročná akce, srovnatelná snad jen sopravou Karlova mostu,“ dodal Illiaš.