Metropole prostřednictvím Technické správy komunikací již s každým provozovatelem či majitelem o možnosti zapojení jejich parkoviště do systému P+R předběžně diskutována. „V případě nastavení pravidel je možnost rychlého zprovoznění plochy, prostory jsou zkolaudovány pro parkování vozidel,“ píše se v materiálu, který dnes schválili pražští radní.
Důvodem, proč chce Praha zapojit také soukromá parkoviště, je nedostatečný počet míst na těch současných. „Každé takové místo je pro Prahu důležité,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek. Praha navíc letos nevybuduje ani jedno nové záchytné parkoviště.
Nejvíc nových míst získají Letňany
Mezi vytipovaná místa patří například parkoviště u stanice metra A Veleslavín, na trase B u stanic Vysočanská, Nové Butovice a Zličín a na trase C pak u stanic Pražského povstání a Letňany. Celkem by se mohlo jednat až o 1764 nových parkovacích stání. Nejvíce by jich bylo v Letňanech, tady je však možnost užívání omezena 25 dny v roce. Náklady na jedno parkovací místo by byly 500 až 2500 korun za měsíc.
Podle údajů z EIA, v jejímž rámci se posuzuje vliv stavby na životní prostředí, by další hlídané parkoviště s více než tisícovkou míst mohlo v příštích letech vzniknout na Chodově. Naopak z plánu postavit P+R na Smíchově sešlo. V posledních měsících se diskutuje zejména o chybějících parkovacích kapacitách u nově zprovozněných stanic metra A.