metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 17 °C

Úterý, 19. října 2021. Svátek má Michaela.
Autobus linky 125 u Litochlebského náměstí na Jižním Městě | foto: ŠJů - Wikimedia Commons

Předlouhá cesta autobusové linky 125. Může za to i toaleta?

  7:30
Spoj mezi Skalkou a Smíchovem ve špičce často stojí.

Nic příjemného pro klaustrofobiky a lidi se sociální fobií. Jízda linkou 125 bývá zejména ve špičce takříkajíc těsným zážitkem. Vyplývá to ze zkušeností cestujících, které na místě oslovil deník Metro.

„Často přijedu do školy pozdě, loni s tím ale problémy nebyly. Někdy raději jedu metrem, které v mém případě jede sice déle, ale zato přijede včas,“ říká studentka Matylda Štancelová. Podle ní je prý štěstí, že může vyrazit přímo ze stanice Smíchovské nádraží a může si sednout.

Expresní linka 125

  • Jezdí od roku 2010 a původně propojovala Jižní Město a Smíchov. Jako první městská linka začala využívat Městský okruh, tehdy nově zprovozněnou jižní část.
  • Původně měla být linka pilotním projektem rychlíkové linky ve vyhrazeném jízdním pruhu. Ke zřízení takových pruhů ale nakonec nedošlo.
  • Na linku jsou nasazovány většinou nové vozy SOR NB 18, které umožňují využít vyšší povolenou rychlost na Jižní spojce.
  • V roce 2012 byla linka prodloužena o úsek Horčičkova–Skalka. Jde o páteřní spoj s kratšími intervaly a s preferencí v provozu.

Pokud je zde vydýchaný vzduch, z autobusu podle cestujících nejde desítky minut vystoupit kromě zastávky na Lihovaru. Ta je totiž jediná mezi Smíchovským nádražím a stanicí na Chodovci.

„Moje zkušenosti s dopravou v této části města byly natolik negativní, že jsem se raději přestěhoval z Hájů na I. P. Pavlova, abych mohl lépe dojíždět do práce. Kolikrát se totiž stávalo, že jsem hodinu strávil nekonečným čekáním na Jižní spojce,“ tvrdí cestující Petr Lenz.

Podle mluvčí pražského dopravního podniku Anety Řehkové ale k překročení kapacitních limitů nedochází. „Z posledního průzkumu v oblasti Jihozápad bylo ze všech spojů na lince zjištěno pouze jednou překročení standardů kvality pro špičku, což je 90 osob na kloubový vůz,“ uvedla s tím, že případná přeplněnost může vznikat nerovnoměrným rozložením spojů na lince. „Když vyjede po delším intervalu, tak může být přeplněn a vlivem většího počtu cestujících také v dalších zastávkách zpožďován,“ zmínila. Někdy se zdá, že autobus čeká na stanovišti a v uvedený čas nevyjede. Má to ale své logické důvody.

„Někdy si prostě řidič musí odskočit na toaletu, jindy je pozdní příjezd do konečné zastávky způsoben nemožností vyčerpat ze zákona povinnou bezpečnostní přestávku. Řidič i bus jsou v době plánovaného odjezdu na místě, ale řidič jet nemůže,“ vysvětluje řidič pražské MHD Jan, který si nepřál zveřejnit celé jméno. Jedním z možných řešení plynulého provozu by mohlo být zajištění průjezdnosti. Podle dopravního podniku je to ale vždy záležitost příslušného silničního správního úřadu po projednání se zástupci policie. Dokud taková opatření nebudou samozřejmostí, cesta se může zkomplikovat.

Komentáře

Hlavní zprávy

Na schovávanou si značky hrají v Michli, Záběhlicích i Modřanech

vydáno 19. října 2021  5:00

Na zelení pokryté zákazy je třeba upozornit včas. Čtenáři deníku Metro v tomto směru nelení.   celý článek

Komerční sdělení

Caravaning Brno bude největší oborovou přehlídkou po dvou letech

vydáno 19. října 2021

Cestování karavany a obytnými vozy láká pořád víc Čechů. Přijďte si vybrat z nejširší tuzemské nabídky od 21. do 24. října na brněnské výstaviště.  celý článek

Plevel z Břevnovských sadů vymycují dobrovolníci zdarma

vydáno 18. října 2021  14:57,  aktualizováno  15:42

Aby ovocné stromky starých odrůd dobře prospívaly, je třeba jim věnovat celoroční péči.   celý článek

V MHD přibývá lidí bez respirátorů. Na podzim je větší riziko přenosu virů, varuje epidemiolog

vydáno 18. října 2021  5:35,  aktualizováno  15:28

Kýchání a kašlání se ozývá stále častěji. Kde jsou strážníci, ptá se čtenář. Tím, jak se zhoršuje celková covidová situace, to není mnoha lidem jedno.  celý článek

Vaše fotky z Prahy