Taťána Kicová, Technologický úřad MMP, odbor investic: „Smlouva je uzavřená se zhotovitelem na 13 měsíců. Tudíž by měla skončit v příštím roce na podzim. Stát bude zhruba 250 milionů korun, což je obrovská investice pro město a rekonstrukce je nutná, protože tramvajová trať je v havarijním stavu a byla tam snižovaná už rychlost, takže tramvaje by za chvíli mohly vykolejit, a to nechceme.“
Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora města Plzně: „Je tam ta situace velmi problematická. Záměna tramvajových linek způsobovala trošku, trošku mezi lidmi nejasnosti, nějaké pochybnosti, ale má to opodstatnění a věřím, že si na to cestující zvykli. Ta doprava je tam extrémní na objízdných trasách. Snad se časem ta věc taky uklidní. My jsme teď ve veřejné dopravě zavedli od 3. listopadu náhradní dopravu i za dvojku tak, aby obsloužily ty zatím neobsloužené stanice kolem radnice, kde zaznívaly požadavky hlavně od seniorů, aby měli tu dopravu ve stejném komfortu, jako když jezdila tramvaj. Takže nově tam začne jezdit náhradní autobusová doprava.“
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „V Plzni prakticky tahle oblast je důležitá dopravní tepna, nejenom na provoz místní komunikace, ale hlavně je i výjezd z města. To znamená od kruhového objezdu dále je velmi hustý provoz a doprava se bude muset přesměrovat na okolní komunikace. To znamená, tak je nejblíž Francouzská třída, a ta Francouzská třída na to není vůbec stavěná. Byla tendence před lety jakoby zklidnit kvůli obytné čtvrti a teď tam bude ta doprava velmi hustá. To znamená stoupnou exhalace, stoupne hluk a tak dále a řidiči budou muset tuhle oblast objíždět pracně.“
Rekonstrukce se ale nebude týkat je tramvajové trati. Opraví se všechno, co s ní souvisí.
Taťána Kicová, Technologický úřad MMP, odbor inestic: „Bude se opravovat i komunikace, to znamená uliční prostor Koterovské ulice, chodníky, veřejné osvětlení, komplet sítě. Vodovod kanalizace, zeleň tam opravíme. Kompletní rekonstrukce.“
Pro obyvatele a řidiče to znamená, že by měli uvažovat i o jiných trasách objezdu, než je Francouzská ulice.
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Zdůrazňuju použít větší objízdné trasy, než se spoléhat na to, že v dopravní špičce bude volná Francouzská třída. To znamená, tenhle dopravní uzel je z několika směrů prakticky zprovozovatelný a bude ucpaný dlouhodobě.“