Jakub Hušek, vedouc provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj: „Byla tam špatná ložiska a poškozené mostní závěry, takže dochází k jejich výměně.“
Železobetonovou konstrukci odstraňuje ŘSD pomocí vysokotlakého vodního paprsku tzv. hydrodemolicí, díky tomu se vyndají 2 mostní závěry a nahradí se zcela novými.
Jan Wohlmuth, ředitel správy Liberec ŘSD: „Hydrodemolice je inovativní metoda. Velkou výhodou při odstraňování betonu pomocí vysokotlakého proudění vody spočívá ve vyloučení otřesů bez narušení statiky okolních struktur. Nedochází tak k poškození armatury a ke vzniku mikrotrhlin.“
Jakub Hušek, vedouc provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj: „První dva měsíce se pracovalo pod mostem, to řidiči ani nezaznamenali, na mostě byly jen značky omezující rychlost. Až teď v září museli stavbaři nahoru na most. Začali bourat vozovku a musí vyměnit mostní závěry.“
Dopravní omezení potrvají ještě několik týdnů. Dopravu v těchto místech řídí kyvadlově semafory, ŘSD využívá k řízení dopravy také své pracovníky.
Jakub Hušek, vedouc provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj: „Přes noc od 18 do 6 h je provoz řízen kyvadlově semafory, přes den pak provoz řídí osoby s ukazateli.“
Pokud řidiči budou tímto místem projíždět, musí počítat s několikaminutovým zpožděním. Nejhorší situace bývá ráno a odpoledne ve špičkách. Práce jdou podle ŘSD dle harmonogramu, komplikace se zatím nevyskytly. Pokud toto tempo investorovi vydrží, silnice bude bez omezení letos v listopadu.
Zdroj: POLAR televize Ostrava