Eskalátory se měly začít ve směru na Knížecí měnit ve druhé polovině letošního roku. Podle náměstka primátora Adama Scheinherra ale dopravní podnik dosud nepřišel s dostatečně podrobnou analýzou, proč je třeba eskalátory na Andělu vůbec vyměňovat.
„Vyžádal jsem si tedy, že výměnu prozatím na Knížecí pozastavíme, pokud nedojde k havarijnímu stavu, a nejdříve si to podrobně zpracujeme a zhodnotíme,“ uvádí náměstek pro dopravu Scheinherr.
Ukáže-li se však výměna schodů nakonec jako nutná, nebude podle náměstka možné opravy zvládnout příliš rychle. Součástí výměny jsou totiž také opravy eskalátorového tunelu, kam se dělníci jindy nedostanou. Zároveň není také možné přivézt celý eskalátor a namontovat jej, ale musí se skládat a svařovat postupně až na místě. „Délka opravy je nešťastná, ale je to odůvodnitelné,“ dodává Scheinherr.
Výměny pohyblivých schodů v metru budí mezi Pražany vlny nevole. Loni v červnu například skončila devítiměsíční oprava protějšího eskalátoru ve stanici metra Anděl. V současné době opravuje dopravní podnik schody ve stanici metra B Karlovo náměstí. Cestující ale zpravidla po výměně vždy v dobrém vzpomínají na sovětské předchůdce. Nedávno zprovozněné pohyblivé schody ve stanici Anděl od výrobce Schindlera jsou sice nejrychlejší v Praze, ale pořád za předchůdci rychlostně zaostávají. Za zpomalení přitom nemůže kvalita schodů, ale normy Evropské unie.
„Eskalátory na druhou stranu, tedy směr Anděl, jsou nejpomalejší v celé Praze. Než člověka vyvezou, tak úplně cítí, že zestárl,“ píše na Facebooku Ropidu uživatel Petr Klíma.
„Nižší rychlost je pro někoho minus, pro jiného plus. Snad tento přístup nebude znamenat, že se s rekonstrukcí bude vždy čekat až do doby, kdy eskalátory odejdou sešlostí věkem nebo vznikne neopravitelná závada,“ píše dále na Facebooku Ropidu Pavel Dušek.