metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 21 °C

Pondělí, 1. června 2020. Svátek má Laura.
Na fotce zleva: Daniel Votruba, Honza Borýsek, Adam Kurzok a Patrik Babinec
Větší foto
Na fotce zleva: Daniel Votruba, Honza Borýsek, Adam Kurzok a Patrik Babinec | foto: Digitalnidoba.cz

RESTART: Přejít na on-line bez zkušeností je drahá střelba naslepo, říká marketingový stratég

5. května 2020  11:36 Pavel Urban Metro.cz
Šance opět nastartovat podnikání vede momentálně hlavně přes digitalizaci. Snadněji proplout nástrahami on-line světa má různým firmám pomoci web DigitalniDoba.cz a lidé, kteří za touto novinkou stojí. Proč se na specialisty ze světa logistiky, digitálního marketingu nebo oslovování zákazníků obrátit, odpovídal pro Metro.cz marketingový stratég Daniel Votruba z advertia digital.

Jak a proč vás napadlo připravit a spustit projekt DigitalniDoba.cz?
Myslíme si, že je u nás spousta šikovných firem, ať už výrobců nebo dodavatelů, na jejichž produkty a služby on-line zákazníci vyloženě čekají. Spousta z nich se ale přechodu na on-line obává. A není se jim co divit, protože bez zkušeností je to často velmi drahá střelba naslepo. Zjistili jsme, že na trhu neexistuje žádné řešení, které by se postaralo kompletně o digitalizaci. Tudíž jsme se rozhodli jim v tom pomoci - protože přechod na on-line je právě teď otázkou přežití. Spojili jsme know-how tří firem (advertia digital, Skladon a Expando) s různými specializacemi a vznikla DigitalniDoba.cz.

Co můžete podnikatelům nabídnout? V čem je hlavní síla projektu?
Hlavní přidanou hodnotou je komplexnost řešení. Převedeme byznys firmy do on-line světa se vším všudy - zajistíme logistiku, e-shop, digitální marketing i rychlé oslovení zákazníků u nás i ve světě. Pokud by firma každou z těchto oblastí měla řešit s jiným dodavatelem, bude to trvat strašně dlouho, bude to stát hodně peněz a navíc není jisté, že bude všechno fungovat tak, jak má. Výhodou DigitálníDoby je i to, že se o každou oblast digitalizace stará specializovaný tým, který má právě v ní mnoholeté zkušenosti. Navíc spolu vzájemně komunikujeme, což klientům ušetří čas.

Kdybych měl jako majitel nějaké firmy zájem o některou ze složek, které nabízíte, jak bude fungovat komunikace a naplnění služby?
Nejlepší je začít na webu www.digitalnidoba.cz, kde lze napsat napřímo do kontaktního formuláře, zeptat se na chatu nebo nás kontaktovat přes telefon. Ke každé firmě přistupujeme individuálně a první fází je společná konzultace zdarma, při které zjistíme, jaké specifické požadavky firma má, a připravíme řešení na míru. Poté se paralelně zapojí jednotlivé složky DigitálníDoby tak, abychom společně dosáhli co nejlepších výsledků.

Znamená to, že velkou část složek běžného byznysu spojenou s propagací, balením zboží a dodávkou můžete udělat za mě a já se budu soustředit například jen na výrobu?
Přesně tak. Ideální scénář je takový, že vše, co bude při přechodu do on-line světa nové, uděláme za klienta. Nejde ale jen o vytvoření e-shopu, postaráme se o kompletní marketing nebo logistiku, a to včetně skladování, příjmu, vychystání, zabalení i odeslání objednávek zákazníkům. A v neposlední řadě pomůžeme i s rychlejším oslovením zákazníků napojením nového e-shopu například na Amazon, eMag, ale také Mall nebo Alzu.

Kolik to mojí firmu bude stát?
To je velmi individuální a záleží vždy na konkrétních potřebách dané společnosti. Může jít o vyšší desítky tisíc až miliony korun. Řádově se ale jedná o investici ve statisících.

Pokud mají firmy kvůli pandemii koronaviru a omezením existenční problémy, může je váš projekt opět nakopnout? Jak je přesvědčíte, že třeba jedny z posledních peněz mají investovat právě sem?
Určitě je nakopne a přesvědčit by je měla hlavně čísla. Počty zákazníků on-line neustále rostou, e-commerce dosahuje rekordních čísel a ani zdaleka se ještě neblíží svému stropu. Trend digitalizace pandemií navíc nabral na rychlosti. Zatímco původní odhady hovořily o tom, že celkově prodeje v českých e-shopech letos poskočí oproti roku 2019 o 15 procent, nyní už to vypadá na nárůst alespoň o 20 procent a na celkový obrat 190 miliard korun. To, myslím, dostatečně svědčí o potenciálu, který se může firmám otevřít.

Jaké výsledky už máte za sebou a co dalšího se rýsuje?
Přestože je projekt čerstvý, už má za sebou první výsledky. Mezi ty patří digitalizace byznysu tuzemské společnosti CIPA gastro, která už téměř třicet let zásobuje exkluzivními potravinami z celého světa restaurace a hotely po celém Česku a Slovensku. S nápadem už jsme oslovili i několik dalších firem a startujeme spolupráci například se Swatch, Certinou, patentovanou českou kosmetikou Sein nebo českým výrobcem hudebních nástrojů Strunal Schönbach.

Chcete v tomto projektu pokračovat dlouhodobě?
Ano, ohlasy od firem jsou zatím velmi silné a plánujeme projekt dále rozvíjet bez ohledu na koronavirovou situaci.

Komentáře

Hlavní zprávy

Bytová revoluce po viru? „Nemůžeme byty jen tak začít skupovat,“ říká pražský radní

ilustrační snímek
vydáno 31. května 2020  19:29

Trh s realitami prošel během koronavirové krize mnoha otřesy. Airbnb se má vrátit v plné síle do půl roku.  celý článek

To, jak se cítíte, je půlkou úspěchu, říká elitní letec

Martin Šonka
vydáno 31. května 2020  13:16

Martin Šonka by mohl z fleku hrát v nějakém historickém velkofilmu o letci, který se nebeské poezie dotýká. O létání mistr světa elitní letecké soutěže...  celý článek

S kosmetikou pro muže chtějí dobýt svět, jen jim to trvá déle

Daniel Trnka
vydáno 31. května 2020  8:56

Na existenci tuzemské značky prémiové kosmetiky pro muže Beviro mě před časem upozornil kamarád. Zvědavost i fakt, že jsem některé z jejích produktů...  celý článek

Severský styl Česku nevoní, hotovost by nám chyběla

Ilustrační snímek
vydáno 30. května 2020  13:14

Koronavirová doba přeje internetbankingu. Čeští uživatelé přesto zůstávají u starých zvyků.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám