Mrazivé počasí v první polovině prosince s následnou rychlou oblevou poškodilo na řadě míst vozovky ulic hlavního města.
„Bez provizorní opravy by musela být snižována rychlost nebo jinak omezována doprava, a to zejména na hlavních tazích, kde jezdí i MHD. První lednové týdny se ale nesly ve znamení jarního počasí, čehož Technická správa komunikací (TSK) naplno využila,“ říká pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že bylo k dnešnímu dni opraveno něco kolem devíti tisíc výtluků.
„Práce nám na chvíli přerušilo až víkendové sněžení. Průměrně jsme do té doby během ledna dělali každý den pět set oprav, a to včetně víkendů. Toto číslo pochopitelně stále roste. Rekordním dnem, kdy se nám podařilo opravit nejvíce výmolů, byl 7. leden, kdy číslo vyšplhalo až na počet 1197,“ dodává pro deník Metro Lišková, podle které budou dělníci v následujících dnech postupně pracovat na úplně všech nejdůležitějších komunikacích v hlavním městě.
Na facebookovém profilu TSK se to pod posledním příspěvkem o zalátávání výtluků hemží komentáři. Lidé si stěžují, že provizorní opravy, které silničáři nyní v Praze provádějí, nejspíš dlouho nevydrží. Tato tvrzení jsou však podle TSK nepřesná. Na mnoho míst se budou její pracovníci k případným dodělávkám znovu vracet.
„Rádi bychom dělali trvalejší opravy, ale i přes příslib se neotevřela jediná obalovna (průmyslové zařízení používané k výrobě obalovaných směsí, pozn. redakce), která by zajišťovala materiál pro trvalou opravu. A pokud bychom rezignovali na provizorní opravy, tak budeme muset například snižovat rychlost,“ vysvětlují zástupci TSK s tím, že trvalé opravy přijdou na řadu v jarních měsících, až spustí provoz zmiňovaná zařízení určená pro výrobu zejména asfaltového betonu. Lidé z TSK také využívají inovativní mikrovlnnou technologii, a to již od konce roku 2020. Jmenuje se FUTTEC a slouží k rychlým a trvalým opravám výtluků na asfaltových vozovkách. Tato metoda má největší výhodu v tom, že při její aplikaci nevznikají žádné spáry. Zabraňuje tak opakování oprav jedné poruchy, a tedy i potřebě uzavírek. Oprava výtluku nebo trhliny do velikosti šedesát až osmdesát centimetrů navíc zabere sotva hodinu času.
Na urvání kola? Teď už ne
|