Snímek Reminiscence, kterou studio zároveň nasadilo na streamovací platformu HBO Max a do kin, zatím vypadá na solidní propadák. Charismatický Australan, zdá se, diváky v nové herecké poloze příliš nezajímá. Reminiscenci ale jako vyloženě špatný film odpískat jednoduše nejde. Za sci-fi detektivkou (ano, mně ten název taky připadá zaměnitelný) stojí režisérka a scénáristka Lisa Joy, což je manželka scénaristy Interstellaru či Temného rytíře Jonathana Nolana. To z ní dělá švagrovou jeho ještě slavnějšího bratra – režiséra Christophera. Její filmová prvotina nesměla chybět v naší internetové rubrice Strážce streamu.
Lepší dobře ukradnout, než-li špatně vymyslet?
Tenhle rodinný strom uvádím na úvod spíše pro zajímavost. O Lise Joy je nejdůležitější vědět hlavně to, že je jednou z autorek seriálu Westworld. Její film o muži, jehož život se navždy změní poté, co přijme novou klientku jménem Mae a z běžné práce se rázem stává nebezpečná posedlost, je tímto faktem hodně poznamenán. Při noirovém pátrání hlavního hrdiny totiž narážíme nejen na herce ze zmiňovaného seriálu, ale také na podobný styl postupně rozplétaného tajnůstkaření. Reminiscence si bohužel až příliš půjčuje motivy z jiných snímků. Někdy je to divákovi příjemné, jindy kroutí hlavou.
Zvláštní dny či Smrtihlav
Děj se odehrává v Miami blízké budoucnosti. Hladina oceánů se zde zvedla natolik, že tohle potápějící se americké městečko trochu připomíná Benátky. Jackmanův hlavní hrdina/otloukánek je pak v mnoha ohledech prototypem noirového detektiva honíciho seza femme fatale. Potud je vše vcelku originální a můžeme se bavit maximálně o půjčování si z klasik sci-fi žánrů či zmiňovaného noiru. Vypiplaný vizuál snímku se rovněž povedl a v dobrém připomene tu Smrtihlava, tu Blade Runnera či Vránu. Po dějové stránce si však tvůrci vůbec nejvíc půjčují z filmu Zvláštní dny z roku 1995. Abych si byl tímto tvrzením jist, pustil jsem si tuhle klasiku s Voldemortem Ralphem Fiennesem v hlavní roli s Reminiscencí hned krátce po sobě. A musím říct, že by zlý jazykové mohli klidně hovořit o krádeži.
Nešetřete nápady, šetřete náklady
Režisérka Lisa Joy divákům servíruje celkem fajn film, ve kterém nechybí zajímavě pojaté akční scény i emocionální momenty. Jakmile mě ale snímek ukolébal k příjemnému sledování, vzápětí jsem cítil pocit trapnosti kvůli ukradenému nápadu či klišé momentu jako vystřiženého z úplně jiného bijáku. Snímek u diváků i kvůli souběžné premiéře na HBO Max příliš nezabodoval. Vlastně jde o rekordní propadák, který tuzemští diváci spíše než v kinech pravděpodobně většinou uvidí doma prostřednictvím nepříliš kvalitní pirátské kopie. Česká platforma HBO GO totiž snímek dosud neuvedla. Je to škoda.
Reminiscence
|