Podle lídrů obou skupin zde dochází k překonávání hranice mezi divákem a performerem. Choreografie pojednává o chaosu, se kterým se pojí každé dospívání. Doba, která nabízí neomezené možnosti. Na základě námětu se hodlají spojit také s organizacemi a instagramovými profily, které se věnují tématu ochrany duševního zdraví. Jak vznikl nápad propojit mladé tvůrce s profesionálním souborem Dekkadancers? Jaké myšlenky budou hlavními tahouny insenace? Deník Metro vyzpovídal zástupce obou projektů.
Únik od reality a těžkostí
Podle Zuzany Hoškové, mluvčí skupiny Dekkadancers, se nápad rodil už dlouho. „Když jsme začínali tvořit, byli jsme ještě zaměstnaní jako tanečníci baletu Národního divadla. V rámci repertoáru byl jednou za sezonu uveden večer choreografických miniatur, kde tanečníci měli možnost realizovat svoje choreografické prvotiny. A z těchto prvních pokusů se zrodili Dekkadancers,“ vysvětluje pro Metro Hošková.
Podle vybraných tanečníků, kteří jsou pod hlavičkou programu Dekka Kick-off choreografie, Hutch zkoumá vnitřní konflikty, tlak a tíhu života. „Pohybem ztvárňujeme úniky od reality a těžkostí tohoto životního období, zároveň reflektujeme i neustálou touhu po nalezení vlastní cesty a identity v chaosu, který je neodmyslitelnou součástí našeho růstu,“ komentují pro deník Metro tanečníci.
Stop generační propasti
V čem je však insenace experimentální a jakým způsobem překračuje hranici mezi divákem a performerem? „Jde o otevřenou laboratoř, kdy necháváme mladé tanečníky svobodně tvořit. Na začátku neznáme téma ani formu výsledné inscenace. Ty se rodí postupně a vychází z charakteru vybraných účastníků,“ vysvětluje pro Metro Hošková a dodává, že hranice experimentu pak vymezuje supervize ze strany Dekkadancers, kdy tanečníkům předávají základní know-how – to, jak se dělá představení, jak se vedou zkoušky, co je důležité z hlediska dramaturgie, režie i scénografie. „Hranice mezi divákem a performerem smýváme tím, že představení tvoří generace Z pro generaci Z – ta je mimo jiné od minulého roku hlavní cílovou skupinou nově vzniklého projektu Archa+,“ pokračuje pro Metro Hošková a dodává, že věří v překlenutí generační propasti. „Ve výsledku se v mnohém od sebe učíme navzájem,“ líčí za Dekkadancers jejich mluvčí.
Podle tanečníků a zároveň tedy zástupců generace Z se v dnešní společnosti čím dál častěji setkávají s pocitem přehlcení, který pramení z nadbytku možností a očekávání. „Tento tlak vede k tíze, kterou pociťujeme na všech úrovních našich životů. Inscenace reflektuje tuto tíhu. Tanečníci skrze pohyb ztvárňují úniky a reakce, jak čelit přetížení a najít si cestu v moderním světě plném nesouladu,“ přibližují hlavní myšlenky účinkující tanečníci.