„Tito dva titáni, kteří hýbou americkou kulturou, spojili síly už v minulosti. V roce 2025 opět ukazují, že jejich spolupráce dává smysl. Tentokrát aplikovali bohatý denimový odkaz značky Levi’s na legendární Nike botu Air Max 95, která stojí v centru nové limitované kolekce,“ říká pro deník Metro Daniela Hannová z agentury Friendly Friends, jež má v tuzemsku na starosti propagaci dvou oblíbených značek, takzvaných lovebrandů – zmiňovaný Levi’s a Converse. Všechny tři verze tenisek jsou vyrobeny z prémiového denimu a pyšní se unikátními elementy, které nesou DNA obou značek. Na okraji u kotníku mají viditelné Levi’s logo, takže je na první pohled poznat, že jde o součást nejnovější kolekce. Součástí je i speciální krabice na boty. „Součástí kolekce je i oblečení. Klasické denimové kousky přetváří nesmrtelnou Levi’s klasiku v současné trendy kousky. Střih Baggy Jeans nabízí oversize pohodlí a s džískou tvoří sladěný komplet. Viditelné Nike logo tvoří kontrast v tom smyslu, že je tam, kde ho nečekáte,“ upřesňuje Hannová.
Kolaborace nejsou v případě Levi’s a Nike nahodilou záležitostí. Podobně jako u jiných módních domů se staly součástí strategie. Podobné spolupráce přijala za své i řada tuzemských značek. Kdo sleduje dění na tuzemském trhu s teniskami, jistě loni v květnu zaznamenal spolupráci prodejce bot Foootshopu a Vasek, respektive Footshopu a Botasu, který má podobně jako prvně jmenovaná česká obuvnická firma stejného majitele – Václava Staňka. Mezi další příklady patří spolupráce značky Hedva Český brokát s designérkou Veronikou Velčovskou Jirouškovou. Další příklad je Jan Černý, který kromě své vlastní značky navrhuje také speciální „nedodělané“ tenisky od Prestige.