Působivé výsledky Minecraft filmu se opírají také o spoustu záznamů ze sociálních sítí, kde lidé sdílí virální zážitky a divácké reakce z hlasitých projekcí. Film s odhadovanou produkční sumou 150 milionů dolarů je samozřejmě obrovskou IP značkou a se zacílením propagace to měl jednodušší než většinová konkurence.
Marketing se v případě nejprodávanější hry světa dělá tak trochu sám. Warneři se ale dobře orientovali na TikToku, kde snímek vedle dalších aplikací hřmotně trenduje i krátce po premiéře.
Téměř polovina pochval
Zdá se ostatně, že Minecraft bude globální kultuře nějaký pátek dominovat. Příběh skupinky svérázných ztroskotanců z Idaho v čele s Jasonem Momoou, kteří se portálem dostanou do kostičkové dimenze obývané člověkem Stevem (Jack Black) a také hordou vepřů z pekelné dimenze Nether, rozhodně nedoplácí ani na to, že dosavadní ohlasy od kritiků nejsou kdovíjak nadšené. Film Jareda Hesse, jenž se prosadil kultovní mimoňskou komedií Napoleon Dynamit, má například na Rotten Tomatoes jen 47 procent pozitivních z evidovaných 116 recenzí.
Miliardová jízda
Bezpochyby energický projekt plný referencí a známých tváří ale bez obtíží zaskóroval, v USA zaznamenal nejlepší otvírák od červencové premiéry marvelovky Deadpool & Wolverine. V rámci videoherních adaptací za oceánem těsně překonal i animák Super Mario Bros. ve filmu, který před dvěma lety načal svou jízdu za 1,36 miliardy americkým otvírákem ve výši 146 milionů dolarů. Minecraft má z celého světa zatím 301 milionů. Mario byl ale celkově během prvních tří dní větším hitem s 375 miliony globálně. A těžko říct, kde se může zastavit.
Rodiny se nemusí bát
Americký časopis The Hollywood Reporter rozprostřel diváckou demografii dle očekávání – diváci ve věkovém rozmezí třináct až sedmnáct let zatím tvoří asi 35 procent publika, ale nejvyšší procento připadá divákům mezi osmnácti a čtyřiadvaceti. Zanedbat nelze ani rodiny, které se na přístupný film nemusí bát vyrazit ani s nejmenšími potomky.
Mladí rovněž snímek na různých databázích hodnotí velice kladně, což dokládají i zveřejněné reakce z promítání. Lidé na videích poskakují, tleskají a nadšeně reagují na některé známé hlášky, jež často vykřikují společně s herci – buď jim k tomu pomáhá perfektní znalost strategické hry a easter eggů (vizuální či zvukové položky ukryté ve filmu odkazující na něco dalšího), nebo na film přes víkend zkrátka vyrazili vícekrát.
Takový výsledek se rovná potřebné kyslíkové bombě pro Hollywood, který se v posledních týdnech dusil pod fiaskem Disneyho drahé a kontroverzní Sněhurky. Ta sklízí přímo nenávistné recenze a ve svém třetím týdnu už v Americe vydělala jen šest milionů. Celosvětově jich nastřádala 168 a půjde o tíživý propadák, neboť součet produkčních a marketingových nákladů údajně činí až 400 milionů dolarů.
Také Minecraft nevznikl za hubičku, ale potenciální miliarda a následné rozšíření franšízy se rázem jeví velmi racionálně. Obrovskou radost pochopitelně mají u Warnerů, kde se po sérii nepřesvědčivých autorských blockbusterů, jak se říká vysokorozpočtovým filmovým trhákům, schylovalo k vyhazovu studiových šéfů Michaela De Lucy a Pamely Abdy. Trn z paty tak opět tahá virální látka s obřím fandomem, což ale momentálně nikomu nevadí – zvlášť poté co trailery Minecraftu generovaly dost rozporuplné reakce.
Ani nedutají
Warneři rovněž očekávají premiéru údajně skvělého hororu Hříšníci od režiséra komiksového Black Panthera Ryana Cooglera, v kinech distribuují produkci snímku F1 a spoléhají také na Supermana, jenž v létě rozjede obrozenou franšízu. Žádný z těchto titulů se ale nemusí vyrovnat Minecraftu.