Příběhy o tajuplných světech a podivných stvořeních budí napočtvrté rozpaky. Jde totiž o zatím nejslabší sérii. Svého favorita si mezi povídkami divák sice najde bez potíží, marně v ní ovšem budete hledat epizodu, která by se snažila strhnout nikoliv vizuálem, ale hluboce propracovaným příběhem.
Desetidílná čtvrtá řada Love, Death & Robots nicméně nesměla chybět v naší internetové rubrice Strážce streamu.
Religion, Cats & Robots
Lamentování nad tím, že se kvality předchozí série Love, Death & Robots té aktuální dohnat nepodařilo, si tentokrát nechám od cesty. O druhé a třetí sérii jsem se totiž v minulých letech v rámci Strážce streamu také rozepsal. Vždy to bylo stejné. Druhá řada byla horší a kratší, než vychvalovaná jednička, třetí série zase oproti té druhé dost potemněla, což spoustě fandům rovněž nesedlo. Čtvrtá řada se každopádně zapíše do historie mimo jiné tím, že v ní minimálně ve dvou epizodách sehrávají klíčovou roli kočky. Kdo si bude chtít koukání zpestřit českým dabingem, dostane se mu navíc bonusu - až bych řekl shrekovského zážitku. Moudře promlouvající kocoury či kočky tu totiž namlouvá Aleš Procházka. Tedy dabér kocoura v botách ze Shreka.
Že vám tenhle žoviální styl s povětšinou vážným antiutopickým serošem moc nekoresponduje? Ani mně moc ne. A to už vůbec nemluvím o tom, že v aktuálním čtvrtém svazku povídek naprosto absentuje cokoliv výrazně podmanivého. Působí to dojmem, jakoby tvůrci ztratili schopnost odvyprávět na malé ploše dostatečně funkční a úderné příběhy. Místo toho tak servírují poněkud neúderné závěry, kde se sice obvykle ve velkém umírá, postavy vám ovšem k srdci nikdy k srdci moc nepřirostou. Nemají totiž ani kdy.
Can’t Stop, Blízká setkání miniaturního druhu a Pavoučí růže
Nebudu dlouho zdržovat a raději se pustím do krátkého představení děje a následného hodnocení jednotlivých epizod. První díl je šestiminutová jednohubka, kterou ocení především fandové kapely Red Hot Chili Peppers. Loutková variace koncertu této kapely v režii samotného Finchera vám buďto coby hříčka, při níž jen čekáte, kdy se někomu zamotají nitky, dokonale sedne, nebo alespoň rychle uteče.
STRÁŽCE STREAMU: Láska, smrt & roboti. Krvavý kyberpunk umí nadchnout![]() |
Pak tu máme dvojici epizod, které já osobně považuji za to nejlepší z celé série. Blízká setkání miniaturního druhu vyprávějí na ploše sedmi minut o tom, jak by to vypadalo, kdyby na zemi dorazili mimozemšťané a někoho příliš svrběl prst na spoušti. Celý ten mumraj divák sleduje takřka božským okem, vše se odehrává v miniaturách. Má to celé zkrátka a jednoduše vtip i nápad.
Sedmnáctiminutová povídka Pavoučí růže zase pojednává o truchlícím ženském cyborgovi, který na okraji galaxie sní o pomstě. S hledáním ztracené lidskosti i pomstou dotyčné nečekaně pomáhá prapodivný domácí mazlíček. Vše se ale nakonec vyvine trochu nečekaným směrem.
Kluci ze čtyřstý, Ta druhá velká věc a Golgota
Patnáctiminutová epizoda Kluci ze čtyřstý zaujme v podstatě jen tím, že hlavního hrdinu dabuje John Boyega. Jinak mě tahle bitva „trpaslíků“ s obry ničím nezaujala. Devět minut dlouhá povídka Ta druhá velká věc je jedna ze dvou výše zmíněných kočičích kapitol. Lidé z Netflixu její děj popisují tak, že má chlupatý revolucionář plán, jak ovládnout svět. Potřebuje k tomu nicméně poskoka, který dokáže věci uchopit. A tím je sympatický domácí robůtek. Nu a pak tu máme Goldotu. Desetiminutovou hranou hříčku na klasickou sci-fi situaci, v níž na Zemi dorazí záhadná rasa vodních mimozemšťanů. A ti mají poměrně specifické náboženské choutky.
Řev tyranosaura, Jak Zeke k víře přišel, Chytré věci, hloupí majitelé a Ó, jak se plíží
Epizoda Řev tyranosaura režírovaná Timem Millerem se odehrává ve vesmírné aréně, v níž mezi sebou bojují futurističtí gladiátoři a zubatí naštvaní dinosauři na život a na smrt. Jak Zeke k víře přišel má rovněž patnáct minut. Její děj se odehrává v bombardéru, který za druhé světové války hodí pár bomb na kostel, v němž probudí pradávné zlo. Osmiminutová hříčka Chytré věci, hloupí majitelé pak představuje mikropříběhy supermoderních spotřebičů, od termostatů přes zubní kartáčky až po toalety, kteří se předhánějí v tom, kdo z nich má zoufalejší osud.
Sérii pak uzavírá patnáctiminutový díl Ó, jak se plíží. Opět se jedná o kočičí epizodu. V Londýně roku 1757 Satanáš usiluje o duši básníka, co mu má složil rýmovačku, která by mu měla ideálně pomoct ovládnout svět. Jeho plán neklapne právě díky několika chlupáčům. Ze čtveřice v tomto odstavci bych vypíchnul jako nejlepší akční Řev tyranosaura. O geniální epizodu úplně nejde. Kvalitativně bych ji ovšem v rámci čtvrté řady zařadil po Blízkých setkáních a Pavoučí kůži na třetí místo.
Love, Death & Robots - 4. svazek
|
Láska, smrt & roboti. Animované antologie od Finchera a Millera jsou napotřetí ještě temnější![]() |