metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 32 °C

Sobota 27. července 2024. Svátek má Věroslav

Měří 190 centimetrů a tak si začal šít vlastní trička pro čahouny

  5:57
Oblečení z českých obchodů bylo pro něj krátké nebo moc široké. Takže otázka: co s tím? Když nic nenašel na trhu, bylo řešení jasné. Mladý marketér si proto začal šít vlastní.

Další 2 fotografie v galerii
Radek Pilař ve svém tričku z webu tallguys.cz | foto: ARCHIV

Radek Pilař měří 190 centimetrů. Jeho nadprůměrná výška by asi nebyla v tuzemsku, kde potkáte spoustu dlouhánů, ničím zvláštním. Tenhle mladý podnikatel se však před časem při své inspirující cestě po Spojených státech rozhodl usnadnit život „na vysoké noze“ sobě i druhým. 

„Kvůli výšce mám celý život problém sehnat oblečení, které mi padne. A tak mě po návratu napadlo, proč si to jednoduché prodloužené tričko bez potisku z přírodní bavlny neušiji sám,“ říká pro deník Metro zakladatel módní značky TallGuys.

Proč přišel nápad začít dělat speciální trička právě při vaší cestě po USA?
V Americe jsme žili několik měsíců a vždy mě fascinovalo, co všechno tam koupíte. Obchody plné různého oblečení a já tam nakupoval jak v ráji, vše mi sedělo, bylo dlouhé a kvalitní. Některé oblečení nosím čtvrtým rokem a vypadá téměř jak nové. Když jsem se vrátil nadobro zpět do Česka, zjistil jsem, že zde nemohu koupit nic, co by mi vyhovovalo. Tak jsme se zamysleli a vytvořili ho.

V čem se vaše trička liší od těch z normálních obchodů?
Troufám si říct, že jsou daleko kvalitnější, velmi příjemná na nošení, jak materiálově, tak různými střihy, aby si každý našel to svoje. Navíc se nesrazí po vyprání o dvě velikosti a drží stále svůj tvar. Dbali jsme velmi na výběr kvalitního materiálu, který je příjemný, používáme biobavlnu. Vymysleli jsme si vlastní střihy, které jsou oproti běžné konfekci prodloužené, takže z našich triček vám už záda nepolezou.

A kromě prodloužených střihů?
Vydrží vám opravdu dlouho, i po několika desítkách vypráví si drží svůj tvar, barvu a hlavně délku. Můžeme je určitě považovat za udržitelný kousek v šatníku.

Jak dlouho už TallGuys funguje? A kdo jsou vaši nejčastější zákazníci?
E-shop jsme spouštěli na začátku tohoto léta. Překvapivě zatím nakupují hlavně dívky, asi to bude tím, že vědí, co nám sluší. Trička jsou vždy v dárkovém balení, takže často slouží jako dárek pro přítele, tatínky. Druhá část jsou opravdu vysocí kluci, kteří přesně na tento produkt čekali. Prodej oblečení zatím máme jen přes internet, snažíme se najít různé festivaly, veletrhy a další způsoby rozšíření značky. Kdyby měl někdo ze čtenářů deníku Metro nápad, určitě se ozvěte. Případně se můžete zastavit osobně za mnou ve Zlíně.

Zatím děláte jen trička nejrůznějších střihů. Chystáte rozšíření nabídky?
Máme spousty nápadů. Právě teď vyrábíme dlouhé rukávy a mikiny a budou i nové barvy. V prodeji budou začátkem listopadu. Další produkty přijdou během roku 2022. Je se tedy opravdu na co těšit.

Jak funguje vaše výroba? Kde trička vznikají?
Dlouho jsme nemohli najít firmu, která nám všechny nápady a požadavky dá dohromady a ještě k tomu předčí naše očekávání. Nakonec se to povedlo. Teď už výroba probíhá relativně jednoduše, ale vyladit první tričko do posledního detailu je opravdu dlouhý proces na několik měsíců. Tedy pokud nechcete vyrábět klasické konfekční. Všechna naše trička jsou vyráběná v tuzemsku od prvního střihnutí do látky až po vyšití loga.

Pochopil jsem, že máte kromě značky TallGuys ještě mnoho dalších aktivit...
Vystudoval jsem VUT v Brně se zaměřením na strojírenskou technologii, pak jsem byl ve zmiňovaných USA, kde jsem pracoval v restauracích a následně cestoval s přítelkyní po Asii a Indonésii. Zde jsem se začal profesionálně věnovat natáčení a focení, což dělám pod značkou vlastní videoprodukce Framepic.cz dodnes. Dále ještě také natáčím svatební videa pod značkou radekpilar.com, starám se osvatební salon s přítelkyní ve Zlíně, kde i bydlíme.

Vaše maminka má také vlastní módní značku, že?
Moje maminka otevírala značku s dámským oblečením Ka&Bo, která sídlí v Brně, před osmi lety. Právě ona mě rovněž inspirovala k založení české značky a české výroby. Proto vlastně celý nápad vznikl. Rozhodl jsem se, že nebudu dovážet výrobky ze zahraničí, ale vše bude vznikat zde.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

První várka závěrečné řady Cobra Kai je na Netflixu. Přídavek dorazí až v listopadu

Strážce streamu
vydáno 26. července 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Trochu kalkul, trochu podraz a skoro určitě chytrá marketingová strategie. Tak by se dal označit aktuální krok streamovací platformy Netflix, která si...  celý článek

Rád bych navázal na generaci Bobka a Křesťana a vrátil do Česka country muziku, říká Marpo

vydáno 26. července 2024  5:00

Otakar Petřina ml., alias Marpo, je na české hudební scéně známý už léta. Se svou kapelou Troublegang udává směr rapové scéně. Teď se ale pustil do nových...  celý článek

Peníze máme, s fyzičkou je to horší! Češi utrácejí za elektrokola klidně desetitisíce

vydáno 25. července 2024  5:22

Podle odhadů poradenské skupiny Moore Czech Republic se ekonomický optimismus Čechů mírně snižuje. Přesto jsou ochotní za leccos utrácet. Například za...  celý článek

Nejočekávanější komiksový snímek roku je tu. Na úspěchu Deadpoola vydělají fandové i producenti

vydáno 24. července 2024  15:56

Výbuchy, kulky i utržené končetiny létající vzduchem, proklatě černý humor. To vše nabídla v kinech dvojice snímků Deadpool (2016) a Deadpool 2 (2018)....  celý článek