Dne 10. prosince 2020 si Jaroslav Vajgl založil facebookový profil Těhotnej kuchař. A 10. dubna 2025 se profil tohoto food influencera stal profilem s nejvíce sledujícími v České republice.
Důležitá je autenticita
Překonání zavedené stránky nadnárodního obchodního řetězce podle odborníků ukazuje sílící trend, kdy originální obsah a osobní přístup jednotlivce mohou na sociálních sítích konkurovat, a dokonce předčit i marketingové strategie velkých firem.
„Dostat se v počtu sledujících na facebooku před Lidl, tedy globální značku působící po celé Evropě, byl můj dlouhodobý cíl. Můj profil na facebooku je z mých kanálů dlouhodobě nejsledovanější a vytvořila se kolem něj úplně skvělá komunita diváků. Teď ještě pokořit ten milion,“ říká Jaroslav Vajgl.
Úspěch Těhotnýho kuchaře je podle něj výsledkem přímé interakce s fanoušky. Klíčovým motorem exponenciálního růstu se stala videotvorba, se kterou Těhotnej kuchař naplno začal 13. července 2021. Od té doby zveřejnil více než 450 videoreceptů. Tím nejúspěšnějším je to s receptem na vepřové výpečky, které má k pěti milionům zhlédnutí.
Jeho obsah generuje ročně 250 milionů zobrazení a 160 milionů zhlédnutí videí, což svědčí o masivním denním zásahu a mimořádné loajalitě jeho publika.
Svou tvorbu Těhotnej kuchař zveřejňuje i na jiných platformách, například na TikToku má 509 tisíc sledujících. Stejně působivých čísel dosahuje i na instagramu, kde jeho profil pravidelně sleduje půl milionu uživatelů.
Potenciál tam je
Experti na influencer marketing potvrzují, že milion sledujících nemusí být konečná. Důležité je neustále pracovat se svým publikem a dávat mu autentický a srozumitelný obsah. „Dosažení pozice nejsledovanějšího profilu na českém facebooku potvrzuje nejen jedinečnou popularitu Těhotnýho kuchaře, ale i obecný trend rostoucího významu kvalitního, autentického a pravidelně publikovaného video obsahu v českém digitálním prostředí. Tento milník představuje významný úspěch pro nezávislou tvorbu v on-line prostoru. Je to velmi pikantní i v tom, že počet sledujících Lidlu na facebooku se skládá z uživatelů všech zemí, kde Lidl působí, což formát globálního facebook profilu velkým značkám dovoluje, zatímco profil Těhotnýho kuchaře sledují Češi a Slováci.“ dodává Tomáš Urbánek, spolumajitel digitální agentury TK media.