Zatím poslední čtvrtá generace meganu byla představena v roce 2015, a přestože skončila výroba hatchbacku a kombíku, stále k nám proudí. Ve verzi sedan a pouze s jedním motorem – přeplňovaným benzinovým čtyřválcem TCe o objemu 1,3 litru a výkonu 103 kW s 240 Nm točivého momentu.
Levný sedan s cenovkou 390 tisíc při využití financování od Renaultu? Cenově ano, ale na první pohled ne. Je to krásné auto a ani uvnitř nějakou lacinost nepoznáte. Má obří přední i zadní světla, která byla pro megany typická, takže ani po modernizaci v roce 2020 designéři mnoho neměnili.
Délka 4,6 metru a rozvor 2,71 metru naznačují, že tohle auto bude mít obří kufr. A také že ano – 550 litrů!
Přístrojová deska vychází z původního talismanu a opět nejde o výkřik designu, ale nevadí to. Za příplatek 20 tisíc můžete mít větší displej, kde vše funguje, jak má. Ale to i na tom menším dodávaném v základu.
Jednatrojka se 103 kilowatty je motor, který vás potěší spotřebou. Může být spojen se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. My měli automat a průměr na hodnotě 6,5 litru naturalu na sto.
Motor je docela živý, až nás to překvapilo. Kabina je dobře odhlučněná a podvozek, byť s tuhou zadní nápravou, nevykazuje známky levného auta, spíše francouzské pohostinnosti. V zatáčkách velké kupé sedí bez nedotáčivosti a příjemné jsou i dálniční rychlosti, kde auto neztrácí dech.