Ta budova mrkla. Je to jen pocit při cestě ulicí k výstavní Ville Pellé? Jak po chvíli vysvětluje uvnitř umělec a zpěvák kapely Tata Bojs Milan Cais, o halucinace se nejedná. Do oken budovy jsou totiž umístěny projekce několika různých očí pomrkávající na kolemjdoucí.
V rámci výstavy s názvem Dveře dovnitř do okolí pomrkává nejen autor výstavy Cais, ale také řada dalších lidí, včetně babičky kolegy z kapely a sloupkaře deníku Metro Mardoši.
„Do budoucna plánujeme další oči ještě přidávat. Kdo bude chtít koukat s námi, ten si bude moci nechat oko naskenovat a přidat se k nám,“ zmiňuje Cais.
Výstava, jejíž jednotlivé části rozmístil Cais mezi tři jednotlivá patra historické budovy, se z velké části motá kolem symboliky dveří jako něčeho, co odděluje dva životní prostory plné překvapení.
„Symbolika rozhodování je pro mě silná. V každodenních maličkostech i ve fatálních momentech, které pak dále nevratně formují naše životy. Setkal se s tím každý. Berete za kliku a vstupujete do neznáma,“ popisuje myšlenku výstavy, která je především výpovědí o jeho vnitřním světě. Dominantou výstavy je několik starších dveří z Caisovy garáže, které autor seskládal do sochy s názvem Několik problémů najednou.
„Rád pracuji s měřítkem a perspektivou, jako třeba u tohoto velikého prstenu, ze kterého se sype bílý prášek. Prsten pro mě představuje jakési spojení, něco, co drží pohromadě. Prášek nám ukazuje, že ta spojení nemusí být vždy perfektní, hodnotná a dokonce i něčím narušená. Že se ve vedlejší místnosti oddává, jsem se dověděl až později,“ usmívá se. Ryze výtvarný projekt multimediálního umělce, sochaře, bubeníka a zakládajícího člena skupiny Tata Bojs je k vidění do 26. března.