metro.cz

Počasí v Praze

-4 °C / 0 °C

Neděle, 20. ledna 2019. Svátek má Ilona.
Ilustrační snímek
Větší foto
Ilustrační snímek | foto:  Michal Šula, MAFRA

Stížnosti na finanční instituce řeší Češi spíš s přáteli u piva

28. dubna 2018  15:52 Pavel Urban Metro.cz
Pro komunikaci například s bankami jsou kanálem číslo jedna stále zákaznické linky.

Slogan z televizní reklamy na Air Bank „I banku můžete mít rádi“ zná každý. Přesto mnoho z nás případné potíže s finančními společnostmi neřeší u zdroje. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis.

Více než 60 procent respondentů si totiž raději postěžuje svým příbuzným a kamarádům, než aby sdílelo své zkušenosti přímo s dotyčnou společností. V případě stížností se na danou instituci obrátí jen zhruba pětina lidí.

Pro finanční společnosti je přitom zpětná vazba klíčová. „Obzvlášť při budování vztahu na dálku v době, kdy je možné úvěr sjednat online, musí být kvalita servisu stejná, jako by klient seděl na pobočce,“ říká Radek Bögi, ředitel zákaznického oddělení Cofidis. Podle průzkumu jsou v komunikaci s finančními společnostmi stále kanálem číslo jedna zákaznické linky. Ne každému ale vyhovují. Češi je využívají především pro získání informací, méně už pro vyjádření názoru na služby.

Zákaznická zkušenost je klíčová třeba i pro zmíněnou Air Bank, což potvrzuje její mluvčí Jana Karasová. „Se zpětnou vazbou od klientů systematicky pracujeme. Například při každém kontaktu s nimi na pobočkách nebo kontaktním centru sbíráme jejich podněty, přes online nebo osobní dotazování zjišťujeme jejich názory na chystané novinky a každé čtvrtletí zjišťujeme, jak se vyvíjí jejich celková spokojenost a ochota nás doporučovat,“ nastiňuje Karasová.

Podle ní jsou zákazníci Air Bank se službami většinou spokojení. „Za více než šest let, co jsme na trhu, k nám přišlo přes 620 tisíc klientů. Každý rok rosteme přibližně o sto tisíc nových zákazníků. Navíc máme vysoké procento klientů, kteří nás aktivně používají. Z průzkumů mezi nimi víme, že čím víc našich služeb používají, tím jsou spokojenější. Proto se snažíme přicházet s takovými službami, které lidé ocení a budou je často používat,“ říká Karasová.

Statistika ČSOB za první čtvrtletí letošního roku hovoří o tom, že nejčastěji řeší lidé nesrovnalosti ohledně transakcí u platby bankovní kartou a výběrů z bankomatu (22 procent), následují výpisy z účtu. Třetina všech dotazů je osobních, další třetina po telefonu. „Je také důležité říci, že drtivá většina klientů, kterým jsme letos vyřešili stížnost, se proti výsledku neodvolala, což je velmi dobrý výsledek,“ dodává mluvčí ČSOB Patrik Madle.

Z nových komunikačních kanálů mezi institucemi a klienty se osvědčuje například chat s operátorem, který nabízejí finanční společnosti přímo na webu nebo na sociálních sítích. Celkově ho ke komunikaci využívá už okolo 40 procent Čechů, a mezi mladšími dokonce více než polovina.

Průzkum také ukazuje, že velká většina Čechů se chce o své zkušenosti dělit. Zejména to platí o mladších lidech okolo 30 let a týká se to nejen stížností, ale i pochval.

„Hlavně mladá generace, která je obecně sdílnější, využívá nové komunikační kanály, na což musí společnosti reagovat. Co největší přizpůsobení se zákazníkům bude stále důležitější,“ říká Tomáš Hájek, výkonný ředitel asociace ADMEZ, která pořádá soutěž kontaktních center Czech Contact Center Award.

Komentáře

Hlavní zprávy

Je ta Florenc, nebo ten Florenc? Deník Metro oslovil onomastika

Freska zlatého anděla – podle ní má místo název.
vydáno 19. ledna 2019  12:20

Starousedlíkům občas novější pojmenovávání vadí. Deník Metro sídlí na Andělu, nebo u Anděla? Redakce oslovila Pavla Štěpána, onomastika z Ústavu pro jazyk...  celý článek

Sloupek Petra Justa: Pod Tatrami

Petr Just, politolog, Metropolitní univerzita Praha
vydáno 19. ledna 2019  5:55

Slovensko je stále výrazně ovlivněno loňskou vraždou novináře Jána Kuciaka, píše Petr Just ve sloupku pro deník Metro.  celý článek

Zranění z Troji mohli dostat peníze dříve

Lávka v Troji padla v prosinci 2017. Oběti jsou dodnes bez koruny.
vydáno 18. ledna 2019  12:20

Oběti pádu trojské lávky dostanou zatím jen zálohu. Pojišťovna ji navíc možná vyplatí později, než slibují radní.  celý článek

Nový hlas v devíti stanicích metra

Stanice metra Budějovická
vydáno 18. ledna 2019  5:55

Hlášení pro nevidomé mají premiéru na Muzeu, Jinonicích i Karlově náměstí.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám