Část hlavního tahu na Příbram se začne brzy rozšiřovat. S touhle dobrou zprávou přispěchali začátkem minulého týdne pražští radní, kteří posvětili financování. Řada řidičů od té doby dumá, jak je to technicky proveditelné. Zejména ve směru z Prahy pod Branickým mostem. Tohle místo se totiž dostalo do nejednoho instruktážního videa tuzemských autoškol jako typický příklad situace, kde musí řidiči osobních aut pustit před sebe při jízdě v levém pruhu kamioňáky. Ti totiž kvůli nízkému pilíři mostu přezdívaného Most Inteligence pravou částí vozovky neprojedou. „Pruh pro autobusy bude zbudován pouze ve směru do centra. V uvedeném směru pod Branickým mostem místo je. Mezi vozovkou a nejbližším pilířem směrem k Vltavě je to asi dvacet metrů, tak se jen rozšíří násep. Jediné místo, kde bude buspruh z technických důvodů krátce přerušen, je místo napojení Mezichuchelské ulice,“ říká pro deník Metro mluvčí organizátora hromadné dopravy v Praze – Ropid Filip Drápal.
Rozšíření se pomocí stavebních úprav dočká hlavní tah od Příbrami do hlavního města v úseku mezi zastávkou Dostihová a Barrandovský most. Necelé tři kilometry dlouhý pruh má ulevit dopravě také tím, že si tu kromě autobusů budou zkracovat cestu záchranáři. Peníze Praha získala z evropských fondů. I to je jeden z důvodů, proč se stavba s předpokládanými výdaji 420 milionů rozjede až začátkem letošního jara. „V současné chvíli máme pravomocně vydané územní rozhodnutí a stavební povolení, kompletně zpracovanou projektovou dokumentaci a je vybrán zhotovitel. V průběhu března zahájíme přípravné práce, které lze provádět i v zimních měsících a samotnou stavbu pak zahájíme na začátku stavební sezony,“ vysvětluje generální ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák. Termín dokončení stavby je naplánován na podzim 2023.
Jak ale čtenáři Metra, motoristé i místní z dotčených městských části Hlubočepy, Velká Chuchle a Malá Chuchle dobře vědí, o zbudování buspruhu na Strakonické se hovoří již velmi dlouho. Celá akce je tak podle kritiků ukázkou pomalého tempa úředníků. O pruhu pro autobusy hovořilo již minulé vedení metropole, a to před více než pěti lety. Vše nakonec o rok později vyvrcholilo přemalováním dřívějšího zhruba tříkilometrového odstavného pruhu na západním břehu Vltavy na zbrusu nový pruh vyhrazený pro MHD. Podobně současné vedení Prahy u Lahovic na též ulici „zbudovalo“ s pomocí trochy barvy zhruba pět set metrů dlouhý buspruh, rovněž na místě odstavného.
Stavba na Strakonické
|