metro.cz

Počasí v Praze

-4 °C / 3 °C

Sobota, 23. února 2019. Svátek má Svatopluk.
Volební reklama Františka Čecha na Smíchově
Volební reklama Františka Čecha na Smíchově | foto: Metro.cz

Strany plní sloupy i po volbách

10. listopadu 2017  10:55 Filip Jaroševský Metro.cz
Je více než tři týdny po volbách do Poslanecké sněmovny, ale na sloupech v ulicích hlavního města jsou stále k vidění volební reklamy s fotografiemi některých kandidátů.

Dřevovláknité desky poutačů nápadně připomínající ty cirkusové poutače v lepším případě stále visí na sloupech, v horším se válí na zemi pod nimi.

Ačkoliv mluvčí magistrátu Vít Hofman minulý týden předpovídal, že budou již v polovině tohoto týdne všechny poutače odstraněny, v okolí smíchovského nádraží v Praze 5 či v okrajových částech metropole jsou stále k vidění. „Je nutno připomenout, že bylo osazeno bezmála devět tisíc sloupů,“ řekl deníku Metro Hofman.

Správce poutačů, jímž je firma Acton, totiž svůj úkol nestihl včas. Úplně původně měly z ­kandelábrů zmizet už do minulého pátku, to ale firma nestihla. Nyní jí zbývá odstranit zhruba desetinu desek. „Do konce tohoto týdne bude již vše odinstalováno,“ sliboval pro Mladou frontu Dnes Radovan Porlovan ze společnosti Acton.

Pronájem jednoho sloupu vyšel politické strany na zhruba korunu denně. Nejvíce sloupů podle statistik obsadili sociální demokraté (2474 poutačů), následováni byli lidovci se 1761 poutači, Piráty s 1407 a ­TOP 09 s­ 1099 sololitovými plakáty.

Posledně jmenovaná strana má v rámci své kampaně na kontě ještě jednu perličku. Nejen čtenářům deníku Metro ještě před volbami překážely její reklamní kvádry stojící na chodnících a hlásající slogan „Neuhneme“. Na náměstí Republiky či na Národní třídě tak před nimi museli naopak uhýbat chodci.

Podobný problém s takovým kvádrem strany Starostové a nezávislí měl i čtenář Tomáš Nahodil na Ládví. „Strana píše, že má stát sloužit, ne překážet. A jejich reklama může překážet,“ kritizoval Nahodil.

Řada politických stran ještě nemá spočítáno, kolik za pronájem sloupů zaplatila. Jedni z ­mála, kteří to již vědí, jsou Piráti, kteří vyčíslili utracenou sumu na zhruba 65 tisíc korun. V letošní kampani měla strana ještě jedno specifikum. Ačkoliv většina „přesluhujících“ reklam na sloupech nyní vykazuje známky opotřebení, ty pirátské odolávají díky plastovému podlepení dřevovláknitých desek.

Komentáře

Hlavní zprávy

Schindler tu zachraňoval Židy, nyní zde vzniká muzeum

V areálu bývalé textilní továrny v Brněnci se bude v novém muzeu promítat také...
vydáno 23. února 2019  14:05

Zanedbaný areál, kde dříve stála továrna na textil, obnovuje potomek rodiny Löw-Beerů.  celý článek

Pod Hradištěm voní Itálie. Kousek od Litoměřic funguje první česká pršuterie

Vlastimil Chovaneček mladší (vlevo) a jeho bratr Tomáš.
vydáno 22. února 2019  17:39

„Naší inspirací je italská cesta. Cesta slunce, vína, dobrého jídla a rodiny,“ říká Vlastimil Chovaneček mladší a rozhlíží se po Českém středohoří. Tady,...  celý článek

Starosto, přijeďte! Jsou čtyři ráno a kokrhá mi tady kohout

Volání v tramvaji (ilustrační foto)
vydáno 22. února 2019  15:12

Aby k nim měli občané blíž, zveřejňuje většina starostek a starostů malých obcí i menších měst číslo svých mobilních telefonů. Pro případ urgentních...  celý článek

Na kostel je přilepen stánek. Podle památkářů je konstrukce v pořádku

Stánky zde byly už v minulosti.
vydáno 22. února 2019  10:54

„Na toto jsem narazila v Týnské ulici. Na jednu z nejpůsobivějších památek Prahy, kostel Matky Boží před Týnem, je nalepen prodejní stánek, který čeká na...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám