Pro cestující, kteří byli ze Smíchovského nádraží dosud zvyklí jezdit kamkoli jinam, však není zdaleka vše zalito sluncem. Nová konečná příbramských velkokapacitních spojů se sem totiž natrvalo přesouvá z terminálu Na Knížecí. Na stejné množství místa se tak bude muset vejít více autobusů. „V terminálu vznikly dva nové zastávkové sloupy. K prvnímu a prostřednímu se ovšem vejde pouze krátký, 12,5 metru dlouhý autobus. Je to zvláštní, protože sem mají jezdit až patnáctimetrové vozy. Obávám se, že v nejbližší době bude muset dojít k dalším úpravám,“ podělila se s deníkem Metro o své obavy čtenářka Eliška Gmiterková.
Protože se zítra přesouvá například frekventovaná linka 125, a to z jedné strany nástupiště na druhou (viz foto), rozmístil na Smíchovském nádraží organizátor dopravy Ropid před pár dny orientační cedule. Z nich je možné vyčíst, odkud budou spoje nově jezdit. Podle čtenářky Gmiterkové, které za zaslání fotografie z místa náleží odměna, však měly cedule doposud zcela opačný efekt. „Cestující jsou už teď zmatení, na kterou zastávku mají jít. Před změnou zde jsou totiž již prázdninové jízdní řady, ale i dodatečné informace,“ dodává Gmiterková.
Další etapa integrace veřejné dopravy zahrnuje všechny autobusové linky z Prahy přes Dobříš do Příbrami, mezi Hořovicemi a Příbramí i nové regionální linky z Příbrami do okolních obcí. Už od loňska jsou do Pražské integrované dopravy zapojeny vlaky mezi Prahou a Příbramí. Ropid je si obav desítek cestujících, podle nichž se další autobusy a stovky cestujících nemusí do terminálu vejít, dobře vědom. Podle jeho zástupců však bude nynější řešení fungovat, a pokud ne, podnikne patřičné kroky.
„Ve dnech před a po začátku integrace budou pomáhat cestujícím informátoři přímo v terénu v Příbrami i v Praze na Knížecí či na Smíchovském nádraží. Na našich infostáncích budou k dispozici všechny potřebné informační materiály,“ uvádí Ropid a dodává, že se nesmí upozaďovat ani související integrace části Benešovska. Ta proběhne zhruba za dva týdny.