metro.cz

Počasí v Praze

-5 °C / 3 °C

Sobota, 23. února 2019. Svátek má Svatopluk.
Mitsubishi Eclipse
Větší foto
Mitsubishi Eclipse | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test: Nová éra Mitsubishi. SUV Eclipse

22. března 2018  15:50 Petr Holeček Metro.cz
Dlouho očekávaná novinka je příjemné SUV se silným motorem a zajímavým designem. „Jsme hrdí na to, co designéři a konstruktéři Mitsubishi dokázali i s ohledem na vynikající výsledky nárazových testů Euro NCAP,“ říká šéf firmy M Motors CZ Kamil Šilhavý.

Společnost dováží vozy se třemi diamanty ve znaku do Česka. Od ledna přibyla v nabídce novinka, auto odkazující jménem Eclipse na sporťák této japonské automobilky, ale s přídomkem Cross. Jde tedy o další ukázku současného směřování trhu, SUV střední velikosti.

Mitsubishi prochází poslední dobou velkými změnami, a pokud tohle má být jeden z výsledků, tak jedině dobře. Model Eclipse Cross vychází z konceptu XR-PHEV a kombinuje prvky moderního SUV s karoserií typu kupé.

Design má ostře řezané tvary a splývavé zádi dominuje dvojité zadní okno, které rozděluje mohutná linka LED světel. Mě osobně zrovna tenhle styl neoslňuje, ale během testu jsme si ověřili, že řešení nenechává nikoho chladným. Nutno podotknout, že design je rozhodně zajímavý.

K testu jsme si záměrně vybrali model, který by české zákazníky mohl zajímat nejvíce – benzinovou patnáctistovku nabízející sílu až 163 koní, s manuální převodovkou a příplatkovým paketem, který zvětší objem zavazadelníku o 83 litrů (celkem až 531 litrů) na úkor z továrny dodávaného dvojitého dna.

Auto v druhém stupni výbavy přijde na 569 650 korun, přičemž ale nemá pohon všech kol, jenž je až ve vyšším stupni v ceně 719 580 korun. A pokud by zatoužili po osmistupňovém automatu CVT, musí si připlatit 50 tisíc korun. V závěru roku bude nabídka motorů rozšířena o modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2,2 DiD.

Benzinový motor, který je nyní jako jediný v nabídce, pro auto parádně stačí. Má dobrou odezvu na sešlápnutí plynu a pružně reaguje ve středním pásmu otáček. Ostře a zbrkle bohužel reagují i brzdy – než si zvyknete, budete s posádkou cukat i při jejich lehkém sešlápnutí.

Auto se i přes vyšší konstrukci příliš nenaklání v zatáčce, podvozek je tvrdě odpružený, což je v tomto segmentu běžné. Pochvalu zasluhují posouvatelné zadní sedačky a vůbec vnitřní prostor.

Komentáře

Hlavní zprávy

Pod Hradištěm voní Itálie. Kousek od Litoměřic funguje první česká pršuterie

Vlastimil Chovaneček mladší (vlevo) a jeho bratr Tomáš.
vydáno 22. února 2019  17:39

„Naší inspirací je italská cesta. Cesta slunce, vína, dobrého jídla a rodiny,“ říká Vlastimil Chovaneček mladší a rozhlíží se po Českém středohoří. Tady,...  celý článek

Starosto, přijeďte! Jsou čtyři ráno a kokrhá mi tady kohout

Volání v tramvaji (ilustrační foto)
vydáno 22. února 2019  15:12

Aby k nim měli občané blíž, zveřejňuje většina starostek a starostů malých obcí i menších měst číslo svých mobilních telefonů. Pro případ urgentních...  celý článek

Na kostel je přilepen stánek. Podle památkářů je konstrukce v pořádku

Stánky zde byly už v minulosti.
vydáno 22. února 2019  10:54

„Na toto jsem narazila v Týnské ulici. Na jednu z nejpůsobivějších památek Prahy, kostel Matky Boží před Týnem, je nalepen prodejní stánek, který čeká na...  celý článek

Na vlastní kůži. Vyzkoušel jsem si rychlocvičení

Redaktor ve fitku
vydáno 22. února 2019  8:47

Na první pohled se nezdá, že by se tato malá tělocvična v Holešovicích lišila od ostatních. Přece jen se tu ale maká jinak. „Chtěl bych vás pozvat na...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám