metro.cz

Film, láska a alkohol jdou na dračku, říká výrobce českých triček a mikin

  15:42
Před deseti lety rozjel internetový obchod s nevšedními a vtipnými potisky triček. Dnes má 150 tisíc zákazníků. Před Vánocemi se objednávky jen hrnou. Prodeje rostou až o 800 procent. A objednat si můžete ještě 21. prosince.

Další 2 fotografie v galerii
Tým, který stojí za obchodem bastard.cz. | foto: Lenka Průcha

Inspirací pro Martina Jindru k založení e-shopu s tričky byly podobné obchody v londýnském Camden Townu. „Přišlo mi, že něco takového v Česku chybí. Nicméně nepostavili jsme Bastard.cz na tom, že bychom jako mnozí naši konkurenti kopírovali zahraniční grafiky. Naše potisky kreslí výhradně čeští a slovenští designéři,“ říká Jindra, známý jako Matez.

Odrazovým můstkem byl toaletní papír s podobiznou Jiřího Paroubka, který šel na dračku. Co se týče triček, začínal se šesti designy a zájem byl okamžitý. „On-line nakupování nebylo tak běžné, a přesto prodeje šly nějak samy bez investic do reklamy. Teď je to těžší. Konkurence je hodně, a tak musíme i do reklamy víc investovat,“ říká spoluzakladatel webu, kde nakupují nejvíce ženy pánská trička pro své partnery.

S návrhem, co budou lidé nosit na tričku, může přijít kdokoliv. „Grafici mají dveře otevřené. Svůj návrh umístí do hlasování, ve kterém ostatní lidi rozhodnou, zda se návrh bude tisknout. My za něj pak zaplatíme licenci. Za těch deset let jsme vyplatili na odměnách grafikům jeden a půl milionu korun,“ prozrazuje Jindra. A k tématům pro inspiraci doplňuje: „Čerpají ji v běžném životě nebo v českém jazyce, který je sám o sobě dost kreativní. Nejčastěji se naše potisky točí kolem zvířat, alkoholu, filmů nebo lásky.“

Pokud chcete víc dárků, stojí Jindra i za webem Skippy.cz. Zde najdete originální overaly. „Hodí se na doma na lenošení, protože neškrtí a je v nich teplo. Je to dárkové zboží. Češi už mají odvahu obléknout se do něčeho výstředního,“ dodal Matez.

Autor: Pavel Urban Metro.cz
zpět na článek