metro.cz

Letos vám to nedáme jen tak, říkají pražští harlejáři

  7:32
Češi vrátili o sto let zpět harleye a posílají ho do světové soutěže přestaveb. Battle of the Kings 2017 je zase tady. Přestavby motorek Harley-Davidson jsou stále populárnější a Češi u toho nemůžou chybět. Loni se dostali do velkého finále, letos přihlásili hned tři motorky z Česka.
Toto je pekelný stroj. Jaroslav Vavřina, tvůrce nápadu, stojí zcela vlevo.

Toto je pekelný stroj. Jaroslav Vavřina, tvůrce nápadu, stojí zcela vlevo. | foto: Harley-DavidsonMetro.cz

Můžete hlasovat

  • V rámci regionu střední a východní Evropy vzniklo třináct unikátních customů Harley-Davidson (tři z Česka), na kterých mechanici demonstrovali svůj um.
  • Pro všechny přestavby je možné od pondělka až do 14. února hlasovat na webu customkings.harley-davidson.com/cs_cz/. Veřejnost nejprve zvolí šest motorek, porota z nich pak vybere Krále customů regionu střední a východní Evropy, který bude vyhlášen začátkem března.
  • Velké finále se uskuteční až v listopadu na veletrhu EICMA 2017 v italském Miláně. Právě tam se mezi sebou utkají národní a regionální šampioni a zároveň bude vyhlášen a korunován celkový vítěz Battle of the Kings 2017.

„My jsme připravili retro model, vrátili jsme Roadster 1200 o sto let zpět,“ říká za pražské dealerství harleye autor nápadu Jarda Vavřina.

Proč tahle mašina?
Roadster se nám nejvíc líbí a navíc prvotní inspirací byl závoďák. Konkrétně Eight Valve Racer z dvacátých let minulého století.

Co bylo na stavbě nejnáročnější?
Jednoznačně překlenout sto let. Nechat vyniknout charakteristické znaky legendy a zároveň zachovat současné technologie a vlastnosti nejsportovnějšího sportsteru.

Co byl největší oříšek?
Sladit se v týmu. To nám ale po těch pár letech už jde. Letos měl jednoznačně hlavní slovo Bohouš Menzl. Je to hlavně jeho dítě a nás ostatní použil, když cítil, že by mohl nějaký zásek přijít. Nejčastěji to bylo, když ho začal tlačit jeho perfekcionismus. Ale ten je zároveň tím, co z našich staveb dělá něco víc.

Proč zase retro?
My v tom nemáme kalkul. Soutěž je vzácná možnost udělat si to pro sebe a podle sebe. Stroj nemá známého zákazníka a musí se líbit především nám. A ano, inspiraci teď často hledáme v historii. Je tam i spousta té zapomenuté. A vytáhnout v novém kabátě něco, co bylo nadčasová pecka před sto lety, je radost.

Loni jste porazili více než 200 dealerství ze světa. Jaké ambice máte nyní?
Ambice máme vždycky ty nejvyšší, jinak nemá cenu stavět. Ať už je to do soutěže, nebo pro zákazníka, máme vždycky ambici postavit mimořádnou pecku, o které se bude mluvit. Ne nutně v kladných superlativech. Mnohem důležitější než prvoplánový obdiv je, když ti, co tomu opravdu rozumí, řeknou: Jo, Šalda to dala! A očekávání pro letošek? Kompletujeme v této soutěži trojici naprosto odlišných stylů. Chceme vytroubit do světa, že hranice neexistují ani u staveb, které jsou určené pro denní ježdění a že i v malém Česku je pro jejich tvorbu, díky šikovným rukám a otevřeným hlavám, ráj. A k tomu chceme potřetí postoupit do finále Battle of the Kings.

Jaké máte pocity po předešlých dvou úspěšných ročnících?
Spokojenost. Radost. Pýcha. Respekt... Směsice pocitů. A taky pocit únavy Prahou. Ve smyslu, že díky našemu úspěchu ho nedosáhli naši kamarádi z ostatních dealerství, kteří v řadě případů odvedli neskutečnou práci a vytvořili opravdové skvosty. Ale je to holt soutěž a v ní jsme konkurenti. A ani letos vám to, kluci, nedáme jen tak!

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek