metro.cz

Firmám se často nedaří oslovit správné uchazeče

  15:57
Jak postupovat, aby na trhu práce uspěli zaměstnavatelé v bitvě o talenty? „Je nutné pracovat dlouhodobě a systematicky, definovat, koho chceme, kombinovat způsoby oslovení uchazečů a nebát se neotřelých nápadů. A hlavně pracovat na budování dobré značky firmy,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz.
Zaměstnání (ilustrační foto) | foto: SXC

V současné době stále více lidí, především mladých, slyší na „značku“ zaměstnavatele. Je proto důležité, aby HR manažeři byli opravdu součástí vedení firmy a podíleli se na vytváření strategie. Aby mohli ovlivnit, zda bude firma vnímaná jako dobrý zaměstnavatel, který může nabídnout smysluplnou práci s perspektivou pro rozvoj svých zaměstnanců.

I když pro některé pozice, například místa IT specialistů nebo manažerské posty, je nejúčinnější kampaň na LinkedIn, je lepší kombinovat ji i s jinými kanály, například pracovními servery. Naopak lidé v gastro segmentu se často hledají přes klasickou inzerci nebo pracovní portály a pro oslovení mladých zájemců je dobré nevynechat sociální sítě.

„Pokud využíváte klasickou inzerci, nezapomeňte vložit odkaz na náborovou stránku,“ říká Lincová.

Ta také radí vytvářet příležitosti pro lidi, kteří nejsou na trhu práce úplně nejžádanější.

„Nabídněte možnost dovzdělání a zaškolení čerstvým absolventům či lidem, kteří by rádi změnili profesi. Ženám, které se po mateřské potřebují vrátit do pracovního poměru, nabídněte firemní školku, možnost pracovat na zkrácený úvazek nebo částečně z domova,“ dodává Lincová. Při zaměstnání lidí nad 50 let můžou firmy získat loajální zaměstnance.

Autor: Metro.cz
zpět na článek