metro.cz

Test: Dvě turba a dynamika. Nová Astra ST je dříč

  16:05
Vyzkoušeli jsme nejsilnější naftový kombík Opel Astra Sports Tourer. Umí dost šetřit.
Auto roku 2016 v provedení Sports Tourer

Auto roku 2016 v provedení Sports Tourer | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Na kapotě máme vylepenou plaketu, že jde o evropské auto roku 2016. Je to sice stále pravda, ale novinářské anketě už od letošního veletrhu v Ženevě vládne Peugeot 3008. Opel Astra si však svoje kvality nadále drží, jak ukázal náš týdenní test.

Třebaže nemá v kategorii nižší střední třídy mezi kombíky ten největší zavazadelník (objemu kraluje Škoda Octavia kombi s 610 litry), s hodnotou 540 litrů nedělá vyloženě ostudu. I někteří konkurenti mají méně, například Ford Focus kombi.

Metodika měření objemu kufru je ale sporná, v podstatě to zase tak důležitý údaj není. Důležité je, že toto auto odveze čtyřčlennou rodinu na dovolenou s odpovídajícím prostorem na bagáž i na nohy v zadní řadě sedadel. To by mohlo být ještě o něco větší, vždyť jde o nejdelší kombík této třídy. Dokonce delší, než je zmíněná octavia. Cenově je nový kombík Astra zajímavý, naše vrcholná verze nadupaná různou výbavou vyjde na 548 tisíc, přičemž octavia s podobným motorem a v chudší výbavě stojí o dalších padesát tisíc víc. Dražší je s podobně silným motorem i kombík Focus od Fordu.

Čtěte také:

Síla nové astry se vedle sympatického a nijak nabubřelého designu objevuje překvapivě právě pod kapotou. Vrcholný dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru má krásný zátah, sílu v podobě 160 koní (při 4000 ot./min a 350 Nm v pásmu otáček 1500 až 2250 ot./min) a ještě více překvapuje spotřebou.

Během týdne se auto při používání ve městě i na dálnici dostalo na průměrnou spotřebu 4,5 litru nafty na sto kilometrů, vzhledem k síle motoru velmi pěkné číslo. K dispozici je s tímto motorem pouze šestistupňová manuální převodovka. Motor má tichý chod, auto je uvnitř dobře odhlučněné. Naladění podvozku je trochu tvrdší, to na druhou stranu potěší řidiče, kteří i od kombíku chtějí dynamické chování. Astra ST má tedy chuť řádit hlavně na okreskách, kde sebejistě sedí, a je dokonce řidičsky hravá.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek