metro.cz

Podívejte se na principy, díky kterým budou zaměstnanci spokojení

  7:32
Lidé odchází ze zaměstnání nejčastěji kvůli nevyhovujícímu pracovnímu prostředí.
Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Vztahy a celkově to, jak se osoba v práci cítí, jsou hlavní motivací, proč tam zůstávat. Podívejte se na principy, které mohou snížit riziko, že vám odejdou ti nejlepší.

Neberte skvělé výsledky jako standard
Někteří chválí maximálně ve chvílích, kdy se povede něco velmi výjimečného, a standardní dobrá práce bývá přehlížena. Citlivější lidé to můžou brát jako ignorování své osoby, i když to tak možná vůbec není. „Přetáhnout takto demotivovaného pracovníka už pro konkurenci nemusí být těžké,“ říká Lucie Spáčilová ze společnosti Performia.

Dejte svým lidem výzvu
Spousta lidí pro svou motivaci potřebuje jakousi výzvu. Pokud takového člověka budete držet dlouhou dobu na pozici, kterou už má perfektně zvládnutou a v níž nebude mít nic nového a neznámého, opět riskujete.

„Pokud se takovému zaměstnanci dostane do cesty opravdová výzva, nic ho podle našich zkušeností ve vaší firmě neudrží. Dokonce ani dobrý plat nebo fajn šéf,“ doplňuje Spáčilová, trenérka seminářů o výběru a hodnocení zaměstnanců.

Seminář

Tajemství úspěšného týmu odkryje Mårten Runow, mezinárodně uznávaný lektor ze Švédska, který má již více než 30 let zkušeností v oblasti personalistiky a budování týmů.

Věděli jste, že už na pohovoru je možné velmi dobře rozpoznat potenciál člověka, kterého máte před sebou?

A pro vedoucí, manažery, personalisty nebo třeba začínající podnikatele ukáže i další principy budování týmu. Seminář se bude konat 3. května od 9 do 13 hodin v Praze na Václavském náměstí 833/31.

Více najdete na www.performia.cz.

Nejdříve práce a pak zábava
Třetinu dne trávíme v práci. Kolegové se tak většinou stávají našimi přáteli. Pokud má tým možnost se setkávat i mimo pracovní dobu, vznikají veselé zážitky a přátelství, které fungují jako neviditelný tmel. Díky němu nebude mít zaměstnanec pocit, že jinde to bude lepší.

Tři slova jako krédo každého manažera
Spravedlnost, otevřenost a komunikace – to jsou věci, kterými by se každý manažer měl řídit. Manažer musí často řešit problémy, o kterých běžný zaměstnanec nemusí mít ani tušení. Pokud ale musí udělat nějaký nepopulární krok, který snadno může vést k odchodu zaměstnanců, vyplatí se mu upřímná a dostatečná komunikace se všemi zaměstnanci, kterých se to může týkat, i když třeba jen vzdáleně. Není potřeba probírat úplně všechny detaily, ale aspoň zásadní věci, které k tomuto rozhodnutí vedly. A také spravedlnost je zásadní.

„Snažte se udržet zaměstnance v dobrých a zdravých výměnách. Nikdy nezneužívejte jejich ochoty pracovat, ale ani nepřeplácejte. Vytvořte prostor, aby si mohli svou odměnu zasloužit. Budete pak spokojeni oba – zaměstnavatel i zaměstnanec,“ radí Spáčilová.

Pokud se vám podaří tyto čtyři principy plně zavést do běžné praxe, snížíte překvapivé odchody na minimum. A je možné, že pro úspěšné lidi budete mnohem zajímavější.

Autor: Metro.cz
zpět na článek